stedenbouw

mariadonna
Topic Starter

stedenbouw

#1 , 25 aug 2010 22:01

Ik heb in 2001 een bergplaats (met vergunning na een regularisatie) gebouwd in mijn tuin (1000 m² groot) en op een afstand van 11 m van mijn woning en ong. 15 m van de woning van mijn buur.
Het lag in mijn bedoeling in deze bergruimte verschillende hobby's sporadisch te beoefenen met onder andere wat houtbewerking waarvoor ik zo'n 30 jaar geleden 2 hobbymachientjes heb gekocht. (1 sheppach combine en 1 Dewalt rediaalzaag met een gezamenlijk vermogen van ong 3 Kwatt => zuiver hobby dus
In 2007 zet mijn buur mij onder druk om een nieuwe (veel te dure) gemeenschappelijke afsluiting te plaatsen en ik weiger (k'had wel een ander voorstel).
14 dagen later belt de politie bij mij aan om na te gaan of in die bergplaats daadwerkelijk een ambachtelijke schrijnwerkerij wordt uitgebaat.
Hij toont mij de klachtenbrief en ik stel vast dat de hele brief één grote leugen is.
Toch wordt een PV opgemaakt met een lijvig dossier tot gevolg.
Veel tijd verstrijk tot plots verleden maand een vrouwelijke inspecteur van de bouwinspectie aan mijn deur staat die de berging wil zien.
Ik ben mijn helemaal van geen kwaad bewust en verleen vrije toegang. Zij neemt 2 foto's en vertrekt zonder veel uitleg.
Ik val van mijn sokkel als in drie dagen later een een "Pro Justitia " krijg met de melding dat het gebruik van het bijgebouw in strijd is met de afgeleverde vergunning. In de vergunning staat vermeld "bergplaats" en vermits hier duidelijk machines voor houtbewerking staan is dit een "werkplaats"
BASTA
Dit kan mijns inziens niet maar ik weet niet wat ik er nu kan aan doen. Ik kan toch geen rechtzaak beginnen voor een paar machientjes die ik al meer dan 30 jaar heb en die elke wat zichzelf respecterende doe-het- zelver ergens in een kot in zijn tuin heeft staan.
Ik stoor daar helemaal mijn buren niet mee want bij een buurtonderzoek blijkt dat er niet 1 andere buur is die al 1 keer geluidshinder van mij heeft ondervonden.
Dit is dus m.i. gigantisch overtrokken en zuiver repressief.
Ik vermoed zelfs politieke beïnvloeding maar dat wordt uiteraard in alle talen ontkend. Het PV van de politie bulkt immers van fouten, leugens en halve waarheden. Stuk voor stuk te weerleggen.
Heb ik daar verhaal tegen en hoe ? Het nemen van een advocaat lijkt mij toch ook wat overdreven. Wat ik te verdedigen heb is net iets te weinig maar anderzijds vind ik deze hele hele handelswijze fundamenteel oneerlijk.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 26 aug 2010 00:02

Ik heb in 2001 een bergplaats (met vergunning na een regularisatie) gebouwd in mijn tuin (1000 m² groot)
1000 m² :?: voor een bergplaats? Daar kan je bijna een olympisch zwembad in onderbrengen :).

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 26 aug 2010 00:09

In een bergplaats mag je toch enkele stukken gereedschap opslaan?
Mijn vrouw heeft een naaimachine maar dat betekent toch nog niet dat ons huis een confectieatelier is....
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Vandebos

#4 , 26 aug 2010 00:21

Om een dergelijk dossier in de kiem te smoren en te voorkomen dat u een tweede lijvig kaft voor het archief hebt lijkt het me toch aangeraden een advovaat in de arm te nemen. Dergelijke situaties hebben de vervelende gewoonte op het meest inopportune moment te exploderen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 27 aug 2010 11:50

En wat was u met die machientjes aan het maken - staat dat ook op de foto's??

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”