Hof van Beroep

correos
Topic Starter

Hof van Beroep

#1 , 27 aug 2010 17:45

Hallo allemaal,

'k Werd in 2008 gedaaagd voor de Rechtbank van Eerste Aanleg voor een burgerlijk geschil(financieel).Heb mij daar zelf verdedigd en heb deze zaak gewonnen.De tegenpartij heeft beroep aangetekend,intussen werden reeds meerdere conclusies door mij en de tegenpartij ingediend.de eindconclusie is voor eind september en de zaak komt voor in december.
Vraag: tot op heden heb 'k alles zelf beredderd maar mag 'k mijn zaak zelf bepleiten voor het Hof??(Bij de eerste verschijning,de toewijzing,bekeek de beroepsrechter mij alsof 'k van een andere planeet was.
Bedankt bij voorbaat.

Vriendelijke groeten.
Correos.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float
Juridisch actief: Ja

#2 , 27 aug 2010 18:47

Art. 758 Ger.W.:
"De partijen mogen zelf hun conclusies en verweermiddelen voordragen, tenzij de wet anders bepaalt.
De rechter kan hun evenwel de uitoefening van dit recht ontzeggen, indien hij bevindt dat zij door drift of onbedrevenheid buiten staat zijn hun zaak met de vereiste betamelijkheid of met de nodige duidelijkheid te bespreken."

M.a.w. Ja

correos
Topic Starter

#3 , 28 aug 2010 09:35

Hoi float,

Bedankt voor de goede uitleg,zo ben 'k meer op mijn gemak.

Vriendelijke groeten.
Correos. :D

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”