Hallo,
graag had ik wat uitleg gekregen over de uitvoerende onroerende procedure.
Ik had namelijk een huurder die niet betaalde. Deze werd door de vrederechter veroordeeld tot het verlaten van het pand en het betalen van +/- 3000€. Dit bedrag werd niet betaald.
Vervolgens heb ik de gerechtsdeurwaarder betaald voor :
-dossierrecht
-vacatie solvabiliteitsonderzoek
Volgend antwoord volgde:
"Uit een aantal elementen van de door ons gedane opzoekingen moeten wij afleiden dat het vermoedelijk af te raden is beslag te leggen op de roerende goederen. Na raadpleging van het beslagregister hebben wij zekerheid dat een beslag op de inkomsten niet tot resultaat zal leiden.
Wel hebben wij gemerkt dat er een beslag gelegd is op het onroerend goed op 06.02.2009. Wanneer u wenst dat wij dienaangaande verdere opzoekingen verrichten dan verzoek ik u een bijkomende provisie van 75 euro te willen storten op mijn rekening"
Vervolgens blijkt via het ontvangkantoor registratie dat de persoon een huis zou bezitten, samen met zijn echtgenote (waarvan hij dacht ik wel gescheiden was).
De gerechtsdeurwaarder laat dan hetvolgende weten:
Om een zicht te krijgen op de hypothecaire toestand van het huis zou een hypothecaire staat dienen gelicht te worden.
Zo u dat wenst zal ik hiertoe overgaan na ontvangst van een provisie van 50 euro op rekening .
Na ontvangst van de hypothecaire staat zal deze u ook worden overgemaakt zodat kan bekeken worden of een eventuele onroerende procedure aan te raden is.
En zover zit ik dan.
Ik heb het gevoel van steeds maar weer te betalen, maar nooit te weten te komen of dit hele geval de moeite waard is.
Wanneer weet ik eigenlijk of ik mijn geld terug kan krijgen?
Wat is het vervolg van de procedure (in mensentaal, want ik heb wel een soort uitleg gekregen van de gerechtsdeurwaarder, maar daar kan ik niets van begrijpen)?
Wat gaat dit allemaal kosten, en krijg ik de kosten die ik maak ook terug vergoed?
Alvast bedankt om me te antwoorden,
Mvg,
Jurgen