2 jaar geleden is door R. het brommertje van mijn zoon gestolen.
Dit was wel 2dehandsgekocht maar was nog maar een week in ons bezit.
R. was een zogenaamde vriend van mijn zoon.
Ik koop een nieuwe fiets voor mijn zoon zodat hij toch vervoer heeft.
Een paar dagen later komen we R. tegen met ons brommertje.
Hij kwam hem terugbrengen zei hij maar reed wel de verkeerde kant op.
Ik heb mijn vermoeden niet uitgesproken.
Diezelfde dag belt hij naar mijn zoon om te vragen of hij zijn fiets mocht lenen.
Mijn zoon weigerde. 's Avonds willen we zijn fiets oppikken, bleek die gestolen.
Mijn zoon wist R. wonen en we zijn naar hem thuis gereden.
Zijn vader, mijn zoon en R. zijn in het bos aan het huis gaan kijken en vonden de fiets van mijn zoon.
Ik had medelijden met die vader, ook nog eens een collega, en ging het zo laten.
De volgende dag wanneer we brommertje en fiets willen gebruiken, blijken beide serieus beschadigd...
Mijn geld was op om ze te laten maken...
2 weken later werd R. opgepakt voor diefstal op/van zijn school en had mijn zoon's naam vernoemd als handlager.
Mijn zoon werd ondervraagd en we hebben huiszoeking gehad. Mijn zoon had er (gelukkig) niets mee te maken.
Maar toen had ik genoeg van R.'s overlast naar ons toe en heb ik aan de recherche gevraagd hem over alles te ondervragen.
Hij heeft de diefstallen en de valse beschuldiging toegegeven.
Ik heb mijn advocaat ingeschakeld, €150 en heb wel de eis die ze voor de rechtbank gebracht heeft op papier gekregen. Van toen niets meer gehoord of gezien. Ik heb herhaaldelijk gebeld naar gsm en vaste telefoon en berichten achtergelaten, mails gestuurd en een brief in haar bus gestoken. Ik heb geen teken van leven gehad.
Een vrouw die bij mij op de bus en trein zit, werkt bij justitie en had me aangeraden naar de jeugdrechtbank te bellen.
Dit heb ik ook gedaan en er werd me het volgende meegedeeld:
- vonnis op 10/2 uitgesproken
- gedeeltelijk schadevergoeding toegekend al dekt het niet de geleden schade maar die was ook niet bewezen
- kosten advocaat moeten ze me terugbetalen.
Wat de advocaat had moeten doen volgens griffie jeugdrechtbank:
- vonnis aan mij bezorgen en vragen om vonnis te laten uitvoeren
Advocaat blijkt 2 maanden geleden de balie verlaten te hebben. Volgens gerecht zou ze wel open zaken over moeten dragen aan een andere advocaat.
Doordat ik nog niets gehoord heb van een andere advocaat, betwijfel ik dat zij onze zaak als open beschouwt.
Mijn vraagje: hoe kan ik met zo weinig mogelijk inspanningen / kosten aan onze schadevergoeding en vergoeding advocaat geraken?
Ik ben een alleenstaande moeder die op 1 maand tijd veel geld kwijt was ....
Dank u voor uw hulp.