Hallo,
Ik wil hier mijn ongenoegen even uitspreken over de nederlandse rechtstaat en kijken of ik hier verder nog iets mee kan.
Afgelopen jaar is mijn dochter 2x opgepakt wegens winkeldiefstal. Zij is minderjarig en de eerste van januari is zij 5 uur vehoord en zijn wij niet ingelicht dat ze was aangehouden. In april is zij voor kinderrechter geweest en kreeg ze proeftijd en jeugdreclassering. In mei dus al in haar proeftijd word ze wederom gepakt voor winkeldiefstal. Dit krijg ik in oktober per toeval te horen omdat ik er dan met haar heen ga om een ander geval van diefstal. dAT WAS DUS de tweede keer dat ik niet op de hoogte ben gebracht.
Gisteren kreeg ik opeens een brief dat ik op de rechtzaak van 5 januari ook aanwezig moet zijn. Ik was dit zo wie zo wel van plan maar nu blijkt dat mijn ex ook een brief heeft gehad dat hij moet verschijnen.
Hij heeft al sinds 2004 geen contact meer met haar en ik heb alleen het ouderlijk gezag dit vanwege misbruik vader.
Hoe kan het dan in godsnaam zo zijn dat die brief ook bij hem terechtkomt. Nu weet hij dus ook ons adres en zal het gevoel van veilig zijn bij me beide dochters een flinke knouw krijgen.
Wat kan ik hiermee of kan ik alleen maar lijdzaam toezien?
met vriendelijke groet,
Moppie