Burgerlijke partij gesteld en nu hoger beroep. Wat doen?

kruznik
Topic Starter

Burgerlijke partij gesteld en nu hoger beroep. Wat doen?

#1 , 08 jan 2012 20:34

Hallo,

Een eind geleden heb ik mij eens burgerlijke partij gesteld tegen een oplichter.
Hier waren ook nog andere burgerlijke partijen.
De eerste zitting ben ik ernaartoe geweest (correctionele), de resterende heb ik niet meer gedaan en heb ik mijn burgerlijke partij niet meer gesteld.
Nu heb ik een brief gekregen van een deurwaarder dat die zaak in hoger beroep zal voorkomen(pro justitia dagvaarding).
Moet ik hiernaartoe of kan ik deze gewoon naast mij neerleggen?
Want ik ben die hele rimram meer of moe.

Alvast bedankt voor enige info hieromtrent!
MVG
Dieter

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 jan 2012 19:26

Dan doet u niets meer en verdwijnt u uit het geding.

j.demoor

#3 , 10 jan 2012 10:56

“Art.802.Indien een van de partijen niet op de inleidende zitting verschijnt, kan op die zitting tegen haar verstek worden gevorderd.Art.803.De niet verschenen partij tegen wie op de inleidende zitting geen verstek is gevorderd, wordt op schriftelijk verzoek van de tegenpartij, door de griffier bij gerechtsbrief opgeroepen ter zitting waartoe de zaak is verdaagd of waarop zij achteraf is bepaald.”(Gerechtelijk Wetboek).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”