Pro Deo

scarabeaus
Topic Starter

Pro Deo

#1 , 17 apr 2012 12:31

De relatie tussen mijn vriend en mij is na 20 jaar stukgelopen. Door mijn financiële situatie ben ik genoodzaakt om via een Pro Deo advocaat onderhoudsgeld trachten te bekomen. Deze heeft een procedure ingezet. Bij mijn eerste bezoek aan hem heb ik mijn broer meegenomen om steun en raad maar deze werd de toegang ontzegd, mijn advocaat wil niet dat er iemand anders bij is. Meester ... weet dat ik geen co-ouderschap wil, maar zegt dat dit de regel is en dat hij daarvoor gaat, hij wil niet pleiten om mijn zoon ( van elf jaar ) aan mij te laten toewijzen. Ik weet dat hij gratis voor mij werkt, maar mag ik daarom niet verwachten dat hij achter mij staat?
Is dit normaal, kan mijn advocaat voor datgene gaan wat hij wil, tegen mijn wens in.

Wat moet of kan ik doen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 17 apr 2012 12:38

Lijkt me vreemd dat hij de toegang van iemand anders ontzegt ... Toen mijn man, toen nog 'mijn vriend', naar zijn advocaat ging, ben ik altijd meegegaan, ook al was ik compleet geen betrokken partij. Daar is zelfs nooit iets over gezegd.

Over het co-ouderschap: Dat heb je sowieso bij wet en daar valt niet aan te raken. Jij bedoelt waarschijnlijk het VERBLIJFSco-ouderschap? Ook daar is de rechter verplicht om dit ten alle tijden als prioritair te onderzoeken, tenzij er extreme omstandigheden zijn (verwaarlozing, drank/drugs, ...) Een kind aan één persoon 'toewizjen', is al lang niet meer van deze tijd. In dat opzicht denk ik dat je advocaat voor jou schade wil beperken, want als hij effectief zou gaan voor hetgeen jij vraagt, zou je wel eens een heel koude douche kunnen krijgen op de rechtbank.

Wat is de reden dat jij je kind (omgang met) zijn vader wil afnemen?

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”