Mijn vraag omvat een burgerlijke procedure waar tegenpartij gebruik maakte van een vals document.
Hiervoor wens ik nu een strafklacht in te dienen, maar ik heb géén duidelijkheid betreffende de termijn
waarin ik deze klacht kan indienen, m.a.w. wanneer vervalt de periode van klachtindiening

De burgerlijke procedure startte op 8 maart 2005 met een verzoekschrift overeenkomsting Art. 1344bis Ger W
tegen mezelf voor het Vredegerecht. Ik won die zaak maar ging in beroep om meer schadevergoeding te bekomen.
Voor de Rechtbank van 1° Aanleg maakte tegenpartij gebruik van een vals document, de Rechtbank beschrijft
in hun eindvonnis dit vals document als '...bevat een aantal ongerijmdheden...' en duidt aan dat hierdoor
de contractuele fout van tegenpartij is aangetoond, ze onderzoeken echter niet de valsheid van dit stuk.
De laatste zittingsdag voor de Rechtbank van 1° Aanleg dateert van 11 mei 2007, het eindvonnis van 8 juni 2007.
De termijn ten aanzien van het indienen van een strafklacht voor 'Het gebruik van valse documenten' bedraagt
5 jaar. Mijn vraag is of die 5 jarige termijn in werking treedt op de laatste zittingsdag, nl. 11 mei 2007, waar het
als stuk gebruikt werd door tegenpartij of start de termijn op de dag van het eindvonnis, nl. 8 juni 2007

Dank bij voorbaat.