Advocaat onbereikbaar

josi
Topic Starter

Advocaat onbereikbaar

#1 , 24 jul 2012 20:27

Vonnis uitgesproken 11 juli,ben direkt naar het advocatenantoor geweest om uitleg want ik ging zeker niet verliezen,integendeel maar heb het verloren!Zie topic EOT verjaard bij echtscheiding.Heb aan de receptie gevraagd om bericht voor de desbetreffende advocaat na te laten om me te contacteren ,zeker omdat ik niet op de hoogte ben van al die juridische termen.Vandaag deurwaarder thuis terwijl ik weg was en een serieus bedrag bovenop.
Al een ganse week aan het proberen om hem te contacteren maar telkens na het vragen van mijn naam is hij ofwel in vergadering of heeft hij consultatie.Spijtig genoeg krijg ik de indrruk dat hij mij ontwijkt.Het betreft een gekende advocatenassociatie dus ik denk dat die toch het beste met hun clienten voor hebben.
Heb heel dringend zijn raad nodig maar aangezien ik hem niet kan bereiken moet ik dan iemand anders van hetzelfde kantoor contacteren?De tijd dringt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 24 jul 2012 20:34

De tijd dringt idd. voor een eventuele procedure in beroep. U zou eventueel idd. iemand anders van het kantoor kunnen contacteren of alleszins vragen hoe het komt dat hij geen kontakt met U opneemt.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Justiceseeker

#3 , 25 jul 2012 08:51

Vonnis uitgesproken 11 juli,ben direkt naar het advocatenantoor geweest om uitleg want ik ging zeker niet verliezen,integendeel maar heb het verloren!Zie topic EOT verjaard bij echtscheiding.Heb aan de receptie gevraagd om bericht voor de desbetreffende advocaat na te laten om me te contacteren ,zeker omdat ik niet op de hoogte ben van al die juridische termen.Vandaag deurwaarder thuis terwijl ik weg was en een serieus bedrag bovenop.
Al een ganse week aan het proberen om hem te contacteren maar telkens na het vragen van mijn naam is hij ofwel in vergadering of heeft hij consultatie.Spijtig genoeg krijg ik de indrruk dat hij mij ontwijkt.ieHet betreft een gekende advocatenassociat dus ik denk dat die toch het beste met hun clienten voor hebben.
Heb heel dringend zijn raad nodig maar aangezien ik hem niet kan bereiken moet ik dan iemand anders van hetzelfde kantoor contacteren?De tijd dringt!
"want ik ging zeker niet verliezen,integendeel maar heb het verloren!... ". De advocaat is verbonden door een middelenverbintenissen, geen resultatenverbintenis... .

"Het betreft een gekende advocatenassociatie...". Een gekende associatie is geen garantie en betekent niets, het is een "goede" advocaat die U nodig heeft.

Stuur een fax (sporen achterlaten) naar uw advocaat i.p.v. te bellen en er naar toe te stappen zonder gevolg, en maan hem aan U te ontvangen vòòr het verstrijken van de procedure voor beroep (als het kan - het beroep) en vraag daarin uitleg en overleg over verdere stappen. U duidt dat U hem verantwoordelijk dient te stellen voor de gevolgen. Indien U werkelijk een kans maakt om in beroep te gaan (inhoud vonnis is dus niet gekend) dan kan U hem daarvoor verantwoordelijk stellen maar zal U dat allemaal dienen te bewijzen voor de rechtbank van EA.

Justiceseeker

Reclame

josi
Topic Starter

#4 , 25 jul 2012 10:34

Heb gisteren nog een mail gestuurd en gevraagd om me dringend te contacteren,de deurwaarder ga ik sowieso vrijdag betalen,deze heb ik deze voormiddag gebeld.Deurwaarder zei wel dat ik beter direkt betaald had dan was het 275 euro minder geweest maar ik wachtte op mijn advocaat want ken niet veel van deze zaken.

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 jul 2012 11:24

Vermeld bij de betaling "onder voorbehoud van hoger beroep". Om te vermijden dat tegenpartij - als u toch hoger beroep zou aantekenen - gaat zeggen dat u door de betaling berust hebt in het vonnis. In principe is een betaling na gedwongen tenuitvoerlegging geen berusting in het vonnis, maar je kan beter op zeker spelen.

JohnD

#6 , 25 jul 2012 15:35

Soms houd het, ik zeg wel soms, bepaalde DW's tegen om uit te voeren.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

josi
Topic Starter

#7 , 26 jul 2012 13:10

Heb eindelijk mail gekregen van advocaat ,hij gaat het vonnis bekijken en evalueren en dan tijdens de afspraak in half augustus met me bespreken om te zien of we al dan niet in hoger beroep gaan.Heb gezien dat je gratis juridische info kunt krijgen en denk dat ik daar ook eens ga informeren want zoals ik al zei,had mijn advocaat gezegd dat hij 100% zeker was van de overwinning en kan het me niet veroorloven om nog meer geld te verliezen.
In alle geval,bedankt voor jullie wijze raad.

JohnD

#8 , 27 jul 2012 06:54

Ik dacht dat U slechts een maand na de betekenis van het vonnis, de tijd had om in beroep te gaan. Maar waarschijnlijk is het vonnis bij U nog niet betekend.

Kali

#9 , 27 jul 2012 07:12

Wanneer een vonnis wordt betekend en de beroepstermijn verstrijkt in de gerechtelijke vakantie loopt de beroepstermijn tot 15 september...
Dus betekening 30 juni - verstrijkt beroepstermijn in juli
Betekening 1 juli - verstrijkt beroepstermijn 15 september
Betekening 31 juli - verstrijkt beroepstermijn 15 september
Betekening 1 augustus- verstrijkt beroepstermijn 1 september

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”