Beste,
Mijn vrouw was eisende partij (zonder advocaat) in een zaak voor de vrederechter (aanpassing onderhoudsgeld voor het kind), waarbij zij een verhoging vroeg naar bedrag X. Tegenpartij wou helemaal geen verhoging.
De vrederechter heeft de argumenten van mijn vrouw aangenomen en een verhoging toegestaan, zij het niet tot aan het bedrag X (niet zo'n groot verschil).
Mijn vrouw is akkoord met de aanpassing (maar had natuurlijk liever het bedrag X gekregen), maar zoals het er nu naar uitziet gaat de tegenpartij beroep aantekenen in een poging om een fundamentele verlaging te verkrijgen.
Mijn vraag nu: als de tegenpartij beroep aantekent, doet mijn vrouw daar dan goed aan om dat ook te doen? Ik meen me vaag te herinneren dat als zij dat niet doet, de uitspraak enkel een bevestiging van het toegekende bedrag kan zijn of een verlaging ervan. Om een "2e kans" te krijgen op alsnog bedrag X toegewezen te krijgen zou zij ook beroep moeten aantekenen.
Klopt dit?
Voor alle duidelijkheid: het is niet haar bedoeling om sowieso in beroep te gaan. Als de tegenpartij berust, is het voor haar ook OK, maar als die toch in beroep gaan, zou ze er natuurlijk de voorkeur aan geven om de mogelijkheid open te laten alsnog bedrag X te bekomen.
Thx
Alain