10 jarige verjaring,had de laatste maal gestuit in 1999.IK was niet op de hoogte van het bestaan van verjaring en mijn toenmalige pro-deo advocaat heeft me daar niks van gezegd.
Dan heeft uw "pro-deo"-advocaat destijds een "kapitale" beroepsfout begaan. Hij moet met de nodige omzichtigheid het dossier "bestuderen"... en zijn cliënt inlichtingen over de kansen vooraleer "roekeloos" een procedure te starten.
Hoe lang is dit geleden? Minder dan 5 jaar dan blijft hij verantwoordelijk en moet U hem in gebreke stellen voor zijn fout.
Ik kom hier op terug later deze week.
Justiceseeker
Dus zoals ik boven schreef. Het is natuurlijk moeilijk juist in te schatten zonder het dossier te kennen maar wat ik niet begrijp is dat U beroep aantekent? Beroep voor wat? De zaak is als verjaard bestempeld in EA? Zou U hier ook een 2de fout begaan?
Als de advocaat in EA met de nodige "omzichtigheid" uw dossier had ingestudeerd, dan had hij toch moeten inzien dat de zaak was verjaard? Had U hem wel alle documenten op tijd getoond; wat niet wegneemt dat de raadsman die "ad litem" handelt in de fout liep met een schadevergoeding aan Uw adres als gevolg.
Stel de vraag aan uw huidige raadsman waarom hij meent dat U in HB kan? Of hij dat op papier wil zetten?
Pro-deo's en gedreven advocaten evenzeer, aanzien tegenwoordig de cliënt dikwijls als "laboratoriumdiertjes" met allerlei nare gevolgen, en zolang de cliënt niet terug bijt, blijven ze ongestraft.
Justiceseeker
PS. De kosten gemaakt in EA kan U mits procedure wel verhalen op deze raadsman. Idem voor de schadevergoeding door tegenpartij gevraagd wegens "roekeloos en tergend" geding. Best een advocaat aanspreken van een ander arrondissement om eerste "impressie" te krijgen.