Volgende situatie:
- rechtszaak voor de vrederechter door mijn vrouw, zonder advocaat en haar ex-man, met advocate
- vonnis uitgesproken eerder dit jaar
- ná het vonnis, start ex-man via zijn advocate onderhandelingen met mijn vrouw om toch af te wijken van de uitspraak.
- correspondentie daarover loopt van zijn advocate naar mijn e-mail adres. Zijn advocate aanziet mij als "contactpersoon"
- in haar (= zijn advocate) mails zet zij telkens bovenaan "VERTROUWELIJK". Mails gaan o.a. over tegenvoorstellen om af te wijken van de uitspraak.
- we komen er niet uit en tegenpartij gaat in beroep.
Bedoeling is om de beroepsprocedure ook zelf te doen en dus van mijn vrouw haar kant zonder advocaat naar de RB van 1e aanleg te gaan (beroep tegen vonnis vrederechter, dus RB 1e aanleg).
Mag mijn vrouw in haar conclussies voor de RB verwijzen naar die mails en hun inhoud? Ik weet dat er een absolute vertrouwelijkheid is in correspondentie tussen advocaten, maar gezien mijn vrouw zonder advocaat naar de rechtbank was gegaan is de correspondentie met mij (mijn e-mail adres) verlopen. Is de correspondentie tussen advocate van de tegenpartij en mij als "mailbox" voor mijn vrouw ook vertrouwelijk?
Thx