zaak voor vredegerecht:kosten?

pkt
Topic Starter

zaak voor vredegerecht:kosten?

#1 , 08 nov 2012 09:36

Een korte schets van de situatie:

ik had een geschil met partij A over geld,partij A moest mij nog een som van 1500€ vergoeden maar wilde dit niet. Nu,ik ben naar een advocaat gestapt en die heeft partij A verscjhillende keren aangetekend geschreven en uiteindelijk in gebreke gesteld en een dagvaarding voor het vredegerecht. Nu,mijn advocaat gaat naar het vredegerecht maar niemand van de tegenpartij is aanwezig(partij A niet,en ook geen advocaat). Rechter beslist de zaak dus in mijn voordeel en partij A moet mij de som van 1500€ terugbetalen. Wat ik dan niet begrijp is dat de advocaat dan telkens de deurwaarder moet sturen voor een deel(300€) van dit bedrag te kunnen terugvorderen. Ik heb dus al een 3tal keer 300€ teruggehad over een periode van 1,5j!! en gisteren kreeg ik daan een mail van mijn advocaat dat het resterende bedrag eerstdaags op mijn rekening zal gestort worden.En dan vind je een overzicht van zijn kosten 400€(kantoorkosten en dergelijke),500€(instuderen dossier,bespreken zaak in zijn kantoor,denk een 5tal x,...) en dan in mijn voordeel terug ,de kosten die op de tegenpartij verhaald zijn ongeveer 200E. Wat ons tot de conclusie van de zaak brengt ,dat ik van mijn 1500€ ongeveer een 700€ :evil: terugkrijg en de rest is gegaan naar de advocaat!

Is dit normaal?Kunnen er niet meer kosten op de tegenpartij verhaald worden?Zoals deel van mijn advocaat of zo??

Dank

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 08 nov 2012 09:47

Was er een rechtplegingsvergoeding gevraagd in uw eisenpakket? Zo niet recupereert U geen kosten voor uw advocaat bij de tegenpartij.

pkt