er is een vonnis opgemaakt +-4 jr geleden ivm alimentatie e.d.
ik had in dat vonnis laten opstellen dat het vervoer voor ons kind gedeeld wordt, maw iemand halen of brengen de ene dag en de andere dag omgekeerd.
dat ging goed voor +-3 jr, ze was dan samen met iemand van regio kortrijk (had een wagen).
sinds begin dit jaar heeft ze iemand leren kennen omgeving leuven (heeft geen auto).
dus al het vervoer doe ik nu zelf, halen en brengen, wat na een harde werkdag soms een beetje teveel is, ik vertrek rond +-18u45 (werk tot 18u30) en ben dan pas thuis (als er geen file is) +-21u40.
als ik niet kan rijden, zoals mijn auto die eens in panne was, dan zie ik de kleine ook ni, dus ben ik verplicht om hem zo rap mogelijk te laten maken, zodat ik hem toch kan halen.
ex spreekt totaal niet van komen brengen e.d.
wat blijkt nu dat ze gaan verhuizen, naar nog verder weg van ons af, nu regio tienen.
na een gesprek had ik vermeld dat ze best een oplossing zoeken voor hem te komen halen of te brengen want dat het anders veel te laat wordt tegen dat we terug thuis zijn.
nu blijkt dat ze geen oplossing vinden.
toch zouden ze met het openbaar vervoer (bus + trein) max 1u45 min. (enkel) onderweg zouden zijn.
dus is langs hun kant niets van medewerking.
dus mijn vragen zijn:
1. hoe en waar kan ik een kopie krijgen van dat vonnis (want heb dit nooit zelf ontvangen)
2. als het in het vonnis staat van gedeeltelijk komen halen/brengen sta ik dan sterk in dit geval
3. kan ik iets doen tegen het verder af wonen van mijn ex
4. kan ik een tussenkomst vragen ivm de vervoerskosten
versta me niet verkeerd, ik rij achter de kleine zonder problemen, maar een kind van 6 tegen 22u30 (als het meevalt op de baan) in bed steken, vind ik persoonlijk al veel te laat.
financieel is het vervoer nu ook bij ons ten laste (de diesel), en totaal geen tussenkomst van mijn ex (als eens soort van bedanking of zoiets).
en ze houden er ook geen rekening mee dat we nog 2 kinderen extra bij hebben, dus die zijn dan ook veel te laat in hun bed.