Betekening vonnis derdenbeslag.

Smurfin
Topic Starter

Betekening vonnis derdenbeslag.

#1 , 15 dec 2012 17:46

Begin vorig jaar werd mijn ex veroordeeld door de beslagrechter in hoger beroep wegens het niet/ te weinig betalen van alimentatie.
Dit vonnis werd betekend aan RVA.
Tot dan geen problemen.

Recent is mijn ex echter op pensioen gegaan. Het vonnis diende dus betekend te worden bij de pensioendienst.
Hiertoe werd reeds ruim op voorhand opdracht gegeven aan de GDW. De medewerkster van de GDW beweerde echter tot in oktober dat dat allemaal automatisch doorgegeven werd door de RVA, tot de GDW zelf haar op het tegendeel wees.
De correcte procedure werd ook nog eens door mij opgevraagd aan de pensioendienst en doorgegeven aan de GDW. De ganse procedure zou volgens de pensioendienst 6 weken in beslag nemen.
De medewerkster van de GDW zou het doorgeven aan een collega in Brussel die vanaf 5/11 zou betekenen voor zowel de achterstallen als de maandelijks verschuldigde bedragen.

Vorige week kreeg ik echter van de GDW dat zij enkel voor de achterstal betekend heeft aan mijn ex, en met hem een afspraak gemaakt dat hij elke 1ste van de maand aan het GDW kantoor zou betalen.
Dit was niet wat er afgesproken was op het kantoor. Er werd niet vermeld dat men bij de ex zou langsgaan. Hiervoor was geen opdracht gegeven.

Bovendien dient volgens het alimentatievonnis dit op de 1ste van de maand op mijn rekening te staan. Als dit eerst via de GDW moet kan ik er langer op wachten.

Ik ben met deze procedure niet akkoord. Volgens een medewerkster van de GDW heb ik nu 2 mogelijkheden.
1. Ik vraag alsnog een betekening aan de pensioendienst, maar aangezien er geen achterstal is (ikzelf moet nog 3 maanden alimentatie ontvangen!) zijn alle kosten daarvan voor mij.
2. Ik wacht tot de ex weerom stopt met betalen of te weinig betaald en dan kan er betekend worden aan de pensioendienst en zijn alle kosten voor hem.

Deze medewerkster beweerde dat men eerst langs de ex moest passeren voor de achterstallen omdat er bij voorkeur minnelijk geschikt moet worden,Haalt ze hier het vonnis van de beslagrechter niet mee onderuit waarin gesteld werd dat dit geldt voor alle achterstallen en al de te vervallen bedragen in de toekomst?

De ex heeft een jarenlange voorgeschiedenis van wanbetalen, en ik voel er niets voor om weer in een dergelijk scenario te belanden met alle proceduriële rompslomp die dat met zich meebrengt.

Bovendien heeft ze dan ook nog eens die achterstallen overgeschreven naar een zichtrekening die al bijna 2 jaar geleden is afgesloten en de nieuwe rekening werd evenlang geleden doorgegeven aan die medewerkster.

Welke stappen kan ik nu ondernemen tegen de GDW? Ik wens dat het vonnis correct betekend wordt aan de pensioendienst maar wil niet de kosten dragen van iemand anders' fouten.

Alvast dank.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Smurfin
Topic Starter

#2 , 19 dec 2012 12:10

Is er echt niemand die kan helpen? De gdw heeft nog steeds niet betaalden weigert halstarrig mijn mail te beantwoorden. Ze is nochtans aanwezig op het kantoor.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”