Hoe lang wachten op vonnis

Basmeg2
Topic Starter

Hoe lang wachten op vonnis

#1 , 23 okt 2013 21:46

Dinsdag 3 september is het hoger beroep van mijn rechtszaak voorgekomen bij het gerechtshof in Luik. Drie rechters. Aan het eind van de zitting deelde de voorzitter mee dat het vonnis dinsdag 1 oktober zou worden uitgesproken. Ze vertelde ook nog dat het hof wel druk was. Nu, meer dan drie weken na 1 oktober, is er nog geen vonnis. Ik heb inmiddels verhalen gehoord van vonnissen die drie maanden na de zitting nog niet zijn uitgesproken. Een idee van hoe lang het nog ongeveer kan duren voordat er wordt gevonnist?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 okt 2013 21:58

Al eens lezen.

http://elfri.be/termijn-waarbinnen-de-r ... -moet-doen" onclick="window.open(this.href);return false;

PS een hof van beroep velt een arrest geen vonnis.
Ik vind geen specifieke periode wanneer een arrest moet klaar zijn.

Basmeg2
Topic Starter

#3 , 06 nov 2013 23:25

Dinsdag 3 september is het hoger beroep van mijn rechtszaak voorgekomen bij het gerechtshof in Luik. Drie rechters. Aan het eind van de zitting deelde de voorzitter mee dat het vonnis dinsdag 1 oktober zou worden uitgesproken. Ze vertelde ook nog dat het hof wel druk was. Nu, meer dan drie weken na 1 oktober, is er nog geen vonnis. Ik heb inmiddels verhalen gehoord van vonnissen die drie maanden na de zitting nog niet zijn uitgesproken. Een idee van hoe lang het nog ongeveer kan duren voordat er wordt gevonnist?
Dinsdag 29 oktober heeft het hof het arrest gewezen. Mijn advocaat ontving het arrest woensdag 6 november.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”