#5 , 30 jan 2014 13:45
Bedankt scorpioen
Ik besef dus dat ik binnen de maand beroep moet aantekenen tegen het vonnis van de vrederechter en dat de spelregels dezelfde zijn als deze die ik reeds heb gevolgd tijdens de procedure bij de vrederechter.
Maar wat mij toch nog steeds niet helemaal duidelijk is. Moet dit hoger beroep dan ook opnieuw met een dagvaarding gebeuren zoals ik moest doen bij de vrederechter?
En moet ik ALLE vorderingen van de vorige dagvaarding ook allemaal opnieuw herhalen in hoger beroep?
Dat kan misschien belangrijk zijn voor de rechter in beroep, maar dat is voor mij niet echt nodig, vermits reeds een gedeelte van mijn vordering ontvankelijk en uitvoerbaar werd verklaard door de vrederechter, en ik ook geen gerechtskosten moet betalen.
Dus vraag ik me af, moet ik opnieuw en verplicht ALLE VORDERINGEN NOGMAALS INTEGRAAL OPNIEUW IN BEROEP op de rechtbank van eerste aanleg overdoen? Of kan ik mijn vordering in hoger beroep beperken tot datgene waarmee ik niet akkoord kan gaan in het vonnis van de vrederechter? Dat wil zeggen de beslissing genomen door de vrederechter om de professionele syndicus niet te ontslaan, omdat de vrederechter een RELATIEVE NIETIGHEID in zijn vonnis heeft weerhouden, deze beslissing zou ik in beroep graag willen laten omzetten in " werkelijke nietigheid van dit genomen besluit" ???? En bijkomend deze syndicus omwille van zijn schadelijk gevoerde beheer laten vervangen door een syndicus aangesteld door de rechter voor de tijd die hij noodzakelijk acht.
Dank u voor een reactie
Inina