Dwangsom en beslag (roerend of ontroerend)

dhamial
Topic Starter

Dwangsom en beslag (roerend of ontroerend)

#1 , 31 mei 2014 11:34

Na verbeuren van door de rechter opgelegde maximum dwangsom van 10.000 euro komt de raadsman van de tegenpartij met verzoek voor een maandelijks betaling van 500 euro.
Tegenpartij is vermogend en is eigenaar van een aantal panden welke verhuurd worden. Zij hebben ook een eigen koop woning en pension inkomen. Twee op hun huisadres ingeschreven kinderen hebben ook goed inkomen.
Ik heb betalingsregeling geweigerd daar ze over voldoende middelen beschikken en kunnen ook geld lenen bij derden met hun ontroerend goed als onderpand.
Roerend beslag zou geen 10.000 euro opbrengen want zij hebben alles weggebracht naar andere panden of bij derden en roerend beslag zou niet effectief zijn .
Kan gerechtsdeurwaarder direct tot onroerend beslag overgaan als ze weigeren 10.000 euro in een keer te betalen?
Wat zijn de risico voor mij met mij weigeren om in te stemmen met hun voorstel van 500 euro per maandelijks termijn betaling?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ddanck
Contacteer: Website

#2 , 03 jun 2014 00:22

Gaat men niet akkoord met het beslag dat u egt, dan zal er hoe dan ook verzet worden ingesteld bij de beslagrechter.

Deze oordeelt over de regelmatigheid van het beslag.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”