Kosten Advocaat na faillissement bvba, wat is men verplicht?

Lumia
Topic Starter

Kosten Advocaat na faillissement bvba, wat is men verplicht?

#1 , 08 okt 2014 09:30

Geachte mensen ,

Dit zal nogal een gevoelig onderwerp zijn .

De juiste situatie kan aanbod komen naargelang de vragen, te veel in detail wil ik nu niet treden .

Korte uitleg :

De bvba die ondertussen failliet is, heeft tijdens zijn activiteiten voor diverse dingen een Advocaat moeten raadplegen .

Onbetaalde facturen, handels overkomst die niet nagekomen is ,boekhouder in gebreke gesteld enz....

De advocaat heeft ondertussen toegestuurde facturen om mijn persoonlijke naam gezet en verwacht dat ik deze kosten ga dragen .

Buiten 1 rechtszaak waar ik mezelf 50% partij heb gesteld is er voor mij geen enkele persoonlijke gewin in deze .
De kosten zijn gemaakt om de bvba destijds terug op de rails te krijgen maar helaas.....

Grote hamvraag , ben ik verplicht deze facturen te betalen of mss anders geformuleerd is dit normaal geen kost voor de bvba?

In feite komt het erop neer dat alle gelden die uit de rechtszaken worden gehaald naar de bvba gaan en gezien deze failliet is, ik de rekening krijg gepresenteerd?!

Graag jullie mening.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 okt 2014 10:33

U was zaakvoerder?
Hoelang bestond de BVBA al?

denlowie

#3 , 08 okt 2014 12:00

Normaal heeft men geen advocaat bij een faillissement, want men geeft geen centen om hem te betalen, als men er wel één neemt dan is het ook de zaakvoerder die hem moet betalen, normaal als men er dan toch één neemt dan is het om de zaakvoerder uit de wind te zetten en dan is het ook maar meer dan normaal dat de zaakvoerder de advocaat betaald.

Ik versta het toch allemaal niet zo, men kan de leveranciers niet meer betalen en men neemt toch nog een advocaat die handen vol geld kosten ?

Wat boekhouders betreft dit blijf meestal in het faillissement.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

scorpioen

#4 , 08 okt 2014 17:52

Onbetaalde facturen, handels overkomst die niet nagekomen is ,boekhouder in gebreke gesteld enz....
Allemaal zaken van de bvba. De advocaat moet zijn rekening sturen naar de bvba. Tenzij uitdrukkelijk overeengekomen is dat u persoonlijk instond voor het ereloon van de advocaat moet u dit niet betalen.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”