Ik vraag me af of buitenstaanders (niet betrokken) bij de procedure(s) in hoger beroep na uitspraak vrederechter (dus op de rechtbank van eerste aanleg) de zittingen gewoon mogen bijwonen?
Ik vermoed van wel, want zittingen op de rechtbank zijn normaal toch openbaar zo dacht ik. Maar of dit ook in hoger beroep kan daar ben ik niet helemaal zeker van, Wie kan hier uitsluitsel over geven??.
Verder ben ik ook op zoek naar de manier en de gewoonten waarop een ingesteld hoger beroep in Antwerpen verloopt?
Is dit hetzelfde zoals op het vredegerecht en kan de Rechter dus reeds op de inleidingszitting een beslissing nemen? of wordt er steeds een schriftelijk verweer toegestaan??
Moet of mag men op die eerste zitdag reeds overtuigingsstukken aan tegenpartij en de rechter overhandigen ?
Of wordt er door de rechter indien een partij dat vraagt, in elk geval overgegaan tot het opstellen van een verplicht te volgen conclusiekalender?
Wordt hierover ergens iets geschreven in een of ander wetboek? Of is hierover iets te vinden in de rechtsleer of rechtspraak?
Ik ben jullie dankbaar voor een reactie.
Vriendelijke groeten