Wat als de advocaat van de tegenpartij ook vrederechter is in het zelfde canton, ?
Toen het de eerste keer voor kwam, had ik al het vermoeden dat ik het zo niet kon halen, want de advocaat van de tegenpartij liet duidelijk blijken dat hij daar ook vrederechter is
nu ik neem speciaal een advocaat uit het Brusselse.
Momenteel zijn we al 4 keer voor de vrederechter verschenen, 3 maal met de eis om doorgang met zwaar vervoer op mijn eigendom , om een nieuwbouw te realiseren, (zou beroep doen op ladderrecht)
en de 4 keer, omdat we hen duidelijk maakte dat zijn bouwgrond niet bouwrijp is, nu ook oplegging van erfdienstaarheid voor elektriciteit ( deze liep vroeger boven de grond, maar dat mag niet meer van Eandis)
kan dit zo maar ?
Ik heb een erfdienstbaarheid dat ik moet geven voor water en teledistributie, aan de tegenpartij.
Nu komen ze een plaatsbezichting doen, met een expert die ook aangesteld is door de vrederechter , (Misschien weer vriendjespolitiek ? )
ik snap het niet, en mijn advocaat ook niet, alle argumenten zijn tegen hem , maar toch zijn we nu 6 maanden verder, en ik vermoed, weet bijna zeker dat ik het ga verliezen.
alhoewel de Bouwvergunning en de architecte hebben rekening gehouden met de smalle doorgang, die hij nu heeft om naar zijn grond te gaan.
Zelf de bouwplannen wijken af van de plannen waarmee hij het heeft aangevraagd,
je voelt het werkelijk dat de vrederechter een punt zoekt waarbij hij de advocaat van de tegenpartiuj in zijn gelijk wil stellen.
Wat kan ik doen ?