28sexies of 61quater

BrainTrain
Topic Starter

28sexies of 61quater

#1 , 05 mei 2015 17:36

Bij mijn werknemer vindt een huiszoeking plaats. Er wordt computermateriaal in beslag genomen van de werknemer zelf, zijn zoon en een laptop van het bedrijf.
Het gerechtelijk onderzoek is afgerond. Werknemer gaat tegen uitspraak van de raadkamer in beroep.

Op de laptop van het bedrijf werd er niets gevonden gevonden.

Aan wie dien ik me nu te richten om die laptop terug te krijgen?
Aan de onderzoeksrechter of aan de procureur?

Als ik het aan de onderzoeksrechter vraag zal die zeggen dat het dossier niet meer bij hem zit. (?)
Als ik het aan de procureur vraag zal die zeggen dat het geen opsporingshandeling was maar een onderzoekshandeling. (?)

Art 61quater : Eenieder die geschaad wordt door een onderzoekshandeling met betrekking tot zijn goederen kan aan de onderzoeksrechter de opheffing ervan vragen.
28sexies : Eenieder die geschaad wordt door een opsporingshandeling met betrekking tot zijn goederen kan aan de procureur des Konings de opheffing ervan vragen

met dank

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ddanck
Contacteer: Website

#2 , 06 mei 2015 11:07

Is er een onderzoeksrechter? Dan is er sprake van een gerechtelijk onderzoek. In dat geval is dus 61quater Sv. van toepassing.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

BrainTrain
Topic Starter

#3 , 07 mei 2015 00:04

Ook als de fase van het gerechtelijk onderzoek voorbij is en de onderzoeksrechter het dossier terug aan de procureur gaf?

Reclame

BrainTrain
Topic Starter

#4 , 01 jun 2015 10:59

Onderzoeksrechter zegt dat hij onbevoegd is.

BrainTrain
Topic Starter

#5 , 03 jun 2015 10:15

Aan wie moet het verzoek dan wel gericht worden?
Kan die onderzoeksrechter in zijn antwoord dan ook niet gewoon zeggen wie WEL bevoegd is?

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”