#3 , 24 aug 2015 13:37
Deze zaak dateert al van een aantal jaren geleden maar ze houdt me bezig omdat ik die advocaat geregeld in de media zie. Het betrof een eenvoudige zaak ivm een rechtzetting (1 brief) en de advocaat zei me dat het in het slechtste geval ±100€ zou kosten. Omdat die advocaat kort daarop in verlof gegaan was hebben ze op zijn kantoor de zaak verder slecht afgehandeld.
Ik heb daarom een brief naar de stafhouder gestuurd maar die antwoordde mij dat de advocaat geen fouten gemaakt had...
Ik ben dan naar de vrederechter gestapt, het moest vroeg in de ochtend omdat die advocaat het zo wilde al moest ik van ver komen. Op de bewuste dag belde hij naar de rechtbank dat hij er iets later zou zijn. Ik heb tot 's middags gewacht, tot de laatste man, maar hij kwam niet opdagen. Gewoon pesterij. De rechter adviseerde mij de stafhouder in te schakelen...
Intussen kreeg ik een nieuwe afrekening van de advocaat en het originele bedrag van 250€(ipv 100€!!!) was nu opgelopen tot ±500€.
Ik heb daarop de stafhouder weer een geluidsfragment gestuurd waarop een confrater op het kantoor van die advocaat me telefonisch meedeelde dat die verhoging kwam vanwege de tijd die nodig was om de vragen van de stafhouder te beantwoorden nav mijn klacht en ook omdat hij boos was omdat ik de versie van de tegenpartij geloofde en niet de zijne ivm met de foute afhandeling van die rechtzetting. Ik heb dat gesprek opgenomen en weer naar de stafhouder gestuurd. Die antwoordde me dat de advocaat hem gezegd had "Dat het niet waar was"...
Daarom mijn vraag: mag een advocaat de tijd die hij besteed aan een onderzoek van de stafhouder vanwege een klacht, aanrekenen aan zijn cliënt?