Deurwaarder reageert niet op vraag naar info op te betalen, maar gaat gewoon door met uitvoering vonnis

Kingafric
Topic Starter

Deurwaarder reageert niet op vraag naar info op te betalen, maar gaat gewoon door met uitvoering vonnis

#1 , 20 okt 2015 12:33

Beste,

Dit is nu al een 8 maanden bezig.

Destijds werd mijn firma veroordeeld voor enkele openstaande saldo van een leverancier. Een administratieve fout van onze kant was de basis van het niet betalen van de facturen.
We gingen niet in beroep en gingen de ksoten gepaard met de rechtzaak betalen bovenop de gevraagde hoofdsom.

Na ontvangst van het vonnis mailen wij de betreffende deurwaarder met de vraag ons een correcte afrekening over te maken met de nodige betalingsinstructies(reknummer, dossiernummer etc)

Wij krijgen geen reactie op onze mail. We sturen de deurwaarder twee reminders per mail. Op deze mails wederom geen reactie.

Een maand later komt de deurwaarder langs om beslag te leggen omdat we niet betaalde en stijgen de kosten in dit dossier.
We hebben al meermaals aangehaald dat wij enkel de hoofdsom betalen en de kosten die gepaard gingen met het vonnis.
De andere kosten wezen wij af omdat wij van hen geen overzicht kregen + betalingsinstructies.
Ze legden blijkbaar liever beslag en maakten liever kosten bij in plaats van op onze mails te beantwoorden.

Wat kan ik doen? Wat zijn mijn mogelijkheden? Wat zijn mijn rechten?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 20 okt 2015 12:35

Hebt u inmiddels op zijn minst de hoofdsom al betaald?

berenod

#3 , 20 okt 2015 13:23

En wanneer gaan mensen in zulke voorvallen eens leren van aangetekend per post te sturen?

Reclame

Kingafric
Topic Starter

#4 , 20 okt 2015 13:27

De hoofdsom + kosten van de rechtzaak werden betaald.
De hoofdsom rechtstreeks aan de eisende klant en gerechtskosten aan de deurwaarder die ht dossier voor de andere deurwaarder afhandelde.
Mijn firma is van Arr Antwerpen. Andere firma Arr Brussel.

Deze bedragen werden betaald 1 dag nadat het uitvoerend beslag werd betekend. En dit zoals hierboven gezegd zijnde.

Als deurwaarder van Arr. Brussel niet verzaakt had op mijn mails te antwoorden dan had er geen uitvoerend beslag moeten zijn. En dan had het afgehandeld geweest na betekening van het vonnis

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 okt 2015 16:02

Als deurwaarder van Arr. Brussel niet verzaakt had op mijn mails te antwoorden
Welke zekerheid heb je dat de DW uw mail wel ontvangen heeft? Was het mailadres wel juist? Daarom steeds een AS in dergelijke zaken. Wil je voorkomen dat de rekening nog hoger oploopt betaal je de DW kosten best ook snel.

Kingafric
Topic Starter

#6 , 20 okt 2015 16:08

Mava,

Als antwoord op jou vraag:

Welke zekerheid heb je dat de DW uw mail wel ontvangen heeft? Was het mailadres wel juist?
=> Leesbevestiging van de mail en antwoord betreffende een andere vraag aan deze DW. Dus mailadres was correct

Want met een ander dossier van een firma uit brussel had hij ons gedagvaard terwijl het bedrag 30 dagen na factuur betaald was. Bij dagvaarding hebben wij de stukken overgemaakt. Maar zaak werd niet geschrapt. Dus kon ik naar de rechtbank om de nodige bewijzen te brengen. DW en tegenpartij werd veroordeeld tot kosten

j.demoor

#7 , 21 okt 2015 11:57

U bent aan de gerechtsdeurwaarder enkel de sommen verschuldigd waartoe u veroordeeld bent,vermeerderd met de beslagkosten. Onderzoek daartoe zorgvuldig uw vonnis en de afrekening van de gerechtsdeurwaarder in de beslagakte(overeenkomstig KB 30 november 1976).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”