Wat bij foute procedure en foute beslissing Vrederechter -

inina
Topic Starter

Wat bij foute procedure en foute beslissing Vrederechter -

#1 , 27 okt 2015 09:16

De Vrederechter heeft in 2 vonnissen beslissingen samen met een motivatie geschreven welke niet overeenkomen met de wet (mede-eigendom) welke van dwingend recht is.

De gerechtsdeurwaarder heeft geweigerd om deze vonnissen te betekenen.

Ik ben een leek maar ben van mening dat men om een foute beslissing van een rechter te laten vernietigen in cassatie dient te gaan.

Ik vraag me nu af of dit direct mogelijk is, of dat men dit eerst dient aan te vechten in hoger beroep?

Kan iemand op dit forum mij hierop een antwoord geven, of een link met verwijzing naar de wet?

Dank bij voorbaat voor een reactie

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 okt 2015 10:20

Dat een gerechtsdeurwaarder weigert een vonnis te betekenen vind ik ongelooflijk. Hij heeft de wettelijke plicht dit te doen als hem dit gevraagd wordt.

Alleen tegen een vonnis dat in laatste aanleg gewezen is kan men in cassatie gaan. Als hoger beroep mogelijk is (wat hier meer dan waarschijnlijk het geval is) is geen cassatie mogelijk.

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 27 okt 2015 11:50

Wie is van oordeel dat de rechter een fout heeft gemaakt?
Ik vermoed enkel TS en niet de andere mede-eigenaars waardoor de VME niet in beroep gaat tegen het vonnis.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”