twee zaken door elkaar halen

Emiel9
Topic Starter

twee zaken door elkaar halen

#1 , 13 nov 2015 13:07

Er werd begin 2014 een procedure doorverwezen naar een andere rechtbank omwille van verandering domicilie tegenpartij. Zaak kwam niet voor en werd mij aan te telefoon bevestigd als een "slapende zaak".

Ik heb een nieuwe zaak opgestart, maar ze hebben bij de oproepingsbrief de verzoekschrift van de oude zaak bijgevoegd.

Oproepingsbrief heeft de tegenpartij niet opgehaald, maar de advocaat werd wel verwittigd omdat deze als raadsman stond bij de "slapende zaak".

Raadsman was dus aanwezig, maar wist niets af van de nieuwe zaak. Zijn aanwezigheid was wel in mijn nadeel, anders kon er een vonnis bij verstek bekomen zijn, nu dus niet.

Kan dit zomaar? Zaken door elkaar halen als een nieuwe verzoekschrift ingediend werd en rolrecht betaald??

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Emiel9
Topic Starter

#2 , 13 nov 2015 22:41

Nog iets.

Er werd een conclusiekalender vastgelegd. Advocaat tegenpartij vraagt nu om mijn stukken aan hem door te geven. Ook vraagt hij om hem het verzoekschrift door te sturen en de bijlagen die bij het verzoekschrift waren (bijlagen als uittreksels geboorteakte, woonattesten, vorig vonnis...). Als ik zeg dat ik deze niet in mijn bezit heb, maar volgens procedure neergelegd heb bij de griffie en tegenpartij een oproepingsbrief gehad heeft, dan dreigt hij met procedurefouten...enz.

Heeft advocaat gelijk of probeert hij mij te intimideren? Ik ben echt niet meer in het bezit van de bijlagen, die heb ik in origineel bij het verzoekschrift moeten bijvoegen. Hij kan deze gewoon opvragen bij de griffie, niet?

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”