vonnis verzoening wordt niet nageleefd

SBR
Topic Starter

vonnis verzoening wordt niet nageleefd

#1 , 17 dec 2015 14:18

Beste,

Ik leg de situatie even uit.

Wij hebben november vorig jaar een gelakte stalen trap laten plaatsen in onze nieuwbouw, echter is deze al aan het roesten, dit terwijl we er nog niet in wonen.

Wij hebben contact opgenomen met de aannemer en hij zei dat de trap niet met water gepoetst mocht worden en dat hij dit kon afkitten tegen een vergoeding.

Hier gingen wij niet mee akkoord dat wij dit tegen vergoeding zouden moeten laten 'herstellen', dit hebben wij hun laten weten, maar daar kregen we geen reactie op, op een aangetekende brief reageerde ze ook niet.

Wij zijn toen naar het vredegerecht gestapt voor een verzoening.
De aannemer is hier komen opdagen, en akkoord gegaan om het tegen een bepaalde periode gratis recht te zetten, een trap moet je immers kunnen poetsen met water.

Die periode is nu verstreken. Wat doen we hier nu best mee?
Naar een deurwaarder stappen? Wat kunnen wij vragen?
Een vergoeding zodat wij dit door iemand anders kunnen laten herstellen? Want ik vrees dat als ze het komen herstellen, het niet met veel professionalisme zal gebeuren.

Alvast bedankt voor de tips!

Met vriendelijke groeten,

SBR

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
k.b.

#2 , 17 dec 2015 15:00

Ja ... je zit nu op het schip van zeven jaar zeker ...

Ik zou de man eens informeel bellen en hem vlakaf zeggen dat hij maar beter zijn beloftes kan nakomen of dat u langs uw zijde alle registers zal opentrekken ... U kan misschien ineens vermelden dat je het hem nog één maal beleefd en aangetekend zal vragen met een vrij korte uitvoeringstermijn maar dat u daarna onmiddellijk zal overgaan tot dagvaarding via uw raadsman die dat wel snel even tussendoor neemt ...

Hier de prijs van het "tussendoortje"
http://www.gdwantw.com/information/Rech ... oeding.pdf
te vermeerderen met de prijs van de dagvaardende GDW ( normaal ietske boven de 300 euro)
en uiteraard de kosten voor de werken zelve ...

Heeft hij destijds ook een "prijsofferte" gemaakt voor de aanpassing zoals hij deze voorstelde ?

Iemand anders aan de trap laten werken heeft natuurlijk mogelijks gevolgen aangaande garantie ... dus daar zou ik voorlopig toch enbig voorbehoud bij maken

k.b.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”