uitspraak hof van beroep "onaanvaardbaar"

steve4
Topic Starter

uitspraak hof van beroep "onaanvaardbaar"

#1 , 09 jan 2016 08:45

Geachte,

Het hof van Beroep deed een vonnis van eerste aanleg teniet.

De nieuwe uitspraak is werkelijk onaanvaardbaar.
Wat kan er gedaan worden?
Kan de rechter daarvoor worden aangesproken door een instantie en wat is eventueel een redelijke termijn
om vooralsnog tijdig naar een cassatierechter te stappen?
Kan ik gewoon het dossier van mijn raadsman bekomen en daarmede naar een cassatierechter stappen?
Ik ben een leek in dergelijke procedure en weet niet wat te doen bij dergelijke onredelijke uitspraak.
Ik beef op mijn benen door deze onrechtvaardigheid .

Kunt mij helpen aub?
Dank bij voorbaat,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 jan 2016 10:57

De enige instantie waar u terecht kan is het Hof van Cassatie.
Als het een burgerlijke zaak is kan u daar enkel terecht met een advocaat bij het Hof van Cassatie. http://www.advocass.be/nl/

LeenW

#3 , 09 jan 2016 11:05

Let op, Cassatie gaan wel de zaak niet meer inhoudelijk bespreken. Als betrokken partij lijkt iets snel onredelijk of onaanvaardbaar, maar inhoudelijk kan er niets meer gedaan worden.

Reclame

steve4
Topic Starter

#4 , 09 jan 2016 11:58

Het betreft dus een burgerlijke zaak.
Kan ik het dossier van mijn raadsman bekomen zo maar na betaling van alle prestaties en rekeningen aan hem?
Kan een rechter door zijn "overste" aangesproken worden voor een onaanvaardbare beslissing?

LeenW

#5 , 09 jan 2016 12:09

Rechters zijn onafhankelijk, Cassatie kan enkel zeggen dat hij de verkeerde wetgeving heeft toegepast. Over de grond van de zaak valt niet meer te discussiëren.