Familierechtbank - tegenpartij in buitenland

Fons54
Topic Starter

Familierechtbank - tegenpartij in buitenland

#1 , 01 apr 2016 20:27

Ik ben momenteel aan het wachten op het vonnis van de Familierechtbank betreffende onderhoudsgeld voor mijn kinderen. Mijn ex partner is ondertussen naar het buitenland verhuisd, dit is geweten in de rechtbank (heeft geen Belgisch adres meer).

Ik hoop natuurlijk op een gunstig vonnis, maar het kan ook anders :|

In geval ik niet akkoord ga met het vonnis en verzet wil aantekenen, hoe gaat dat in zijn werk gezien mijn ex en de kinderen wettelijk in het buitenland wonen?

Wat in de toekomst? Momenteel zijn er geen problemen, maar het kan snel veranderen en het is reëel om te stellen dat ik binnen een half jaar niets meer van mijn kinderen of ex zal horen (studeren mijn kinderen nog? wonen ze nog op het adres die ik ken? ...enz) Kan ik dan naar een Belgisch rechtbank of ...? (ik zie mijn ex in staat om geen enkel informatie te geven over de kinderen, maar wel een GDW op pad sturen als ik een maand geen alimentatie betaal...)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fons54
Topic Starter

#2 , 07 apr 2016 17:27

Iemand?

Fons54
Topic Starter

#3 , 03 aug 2016 13:35

Het is zo ver, geen nieuws meer van mijn ex of kinderen, alleen een dreigmail als ik een dag te laat ben met de alimentatie. Ik krijg geen schoolrapporten te zien. Binnenkort worden de kinderen 18 en dan wat? Hoe lang moet ik alimentatie blijven betalen? Is Belgisch Familierechtbank nog bevoegd als ik een herziening wil aanvragen, indien ik geen enkel info meer heb nadat de kinderen 18 zijn?

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”