Pro deo

Sharmer
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Pro deo

#1 , 17 mei 2016 22:42

Beste,
Ik heb momenteel een pro deo advocaat inzake mijn proces tegen ex werkgever. Ben alleenstaande mama en momenteel werkloos en nu hebben ze mij een job aangeboden van 20 uren en/of fulltime. Indien ik terug FT ga werken verlies ik dan mijn pro deo? Moet ik dan alle kosten toch nog zelf gaan betalen?
Mvg,
Sharmer

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lasto
Juridisch actief: Ja

#2 , 18 mei 2016 22:20

Alles hangt ervan af hoeveel je precies gaat verdienen. Afhankelijk daarvan (en ook afhankelijk van je maandelijkse kosten) kan het zijn dat je niet langer in aanmerking komt voor het pro deo-voordeel. Indien je eventueel net buiten de inkomensgrenzen valt om van pro deo te genieten, kan je misschien aan je advocaat vragen om daar rekening mee te houden bij de begroting van het ereloon. Er zijn tal van advocaten die bereid zijn aan relatief lage tarieven te werken voor mensen die onvoldoende inkomsten hebben, getuige daarvan onder meer het BJB+ systeem aan de balie van leuven: http://www.balieleuven.be/bjbplus.php

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”