beroep mogelijk tegen beslissing raadamer ? ivm voorwaarden?

Jessman83
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

beroep mogelijk tegen beslissing raadamer ? ivm voorwaarden?

#1 , 08 jun 2016 10:35

Een korte schets :

3maand geleden stonden de mannen in blauw hier voor de deur omdat ik enkele cannabisplantjes had staan (12 stuks) , heb toen een nachtje in de cel gezeten en voorgeleid aan de onderzoeksrechter .... deze heeft me vrij gelaten onder voorwaarden , namelijk 1 : van 22u tot 6u de eigen woning niet verlaten .

Nu ? voor dit kleine misdrijf? ok , 3 maand later nu . is de zaak voorgekomen voor de raadkamer , mijn advocaat heeft gevraagd om opschorting van die voorwaarde ..... negatief , dus nu moet ik voorkomen voor de correctionele rechtbank en tot die tijd gelden deze voorwaarden ?

is er enige mogelijkheid om deze alsnog te versoepelen ? beroep? of is dit geldig tot aan de zitting?
wat is de gemiddelde termijn van een zaak dat voor komt voor de correctionele?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 jun 2016 22:59

Normaliter kan er tegen een beslissing raadkamer in beroep gegaan worden bij de kamer van inbeschuldigingstelling.
Dat is iets wat uw advocaat moet weten.

Ik dacht 15 dagen maar Potpourri II geeft in een aantal gevallen 30 dagen de mogelijkheid om beroep aan te tekenen.

Werboek strafvordering : Art. 130.[1 Indien de raadkamer vaststelt dat het misdrijf behoort tot de bevoegdheid van de correctionele rechtbank, wordt de inverdenkinggestelde naar deze rechtbank verwezen.

http://justitie.belgium.be/nl/rechterli ... /raadkamer

zie ook bij Elfri.

https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q= ... eW9Gy4yBBA

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”