kosten niet pleiten door overmacht?

janneman73
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

kosten niet pleiten door overmacht?

#1 , 20 jun 2016 13:51

Beste,

Normaal moest m'n advocate pleiten voor een Brusselse rechtbank op 22 maart maar door de aanslagen werden de zittingen afgelast.

Omdat het toen onzeker was of de zitting wel/niet doorging, was ze wel ter plaatse gereden (zoals mezelf).

Nu krijg ik echter op het factuur wel 2x kosten voorgeschoteld wat ik feitelijk niet rechtvaardig vind (zoals voorbereiding + verplaatsing voor zo'n slordige 500 euro).

Wellicht zijn advocaten toch voor zoiets verzekerd en kunnen ze het op die manier recupereren? Dien ik door overmacht de dupe te worden?

Uiteraard ga ik het bespreken maar wou toch eens naar jullie feedback polsen naar de gangbare manier van zaken?

Groetjes,
Jan

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 jun 2016 14:21

Indien ze er effectief 2 x naartoe is gegaan moet u 2x betalen net zoals u haar moet betalen indien u de zaak verliest.
Het contract met een advocaat is doorgaans geen resultaatsverbintenis.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”