Internetverbruik monitoren

FreelancerIT
Topic Starter

Internetverbruik monitoren

#1 , 12 aug 2016 23:07

Wanneer morgen de politiediensten eigenlijk je internetverkeer monitoren en wat mogen ze dan jurist?
  • E-mail?
  • Forumbezoek?
  • sociale media?
En in hoeverre mate is dat alle all bruikbaar?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 12 aug 2016 23:21

Wanneer ze daar toestemming voor krijgen van de procureur. Dan mogen ze alles doen wat relevant kan zijn. Mits correcte procedure, is dat allemaal bruikbaar.

FreelancerIT
Topic Starter

#3 , 12 aug 2016 23:30

En is dat iets dat vaak gebruikt wordt?

Reclame

LeenW

#4 , 12 aug 2016 23:39

Geen idee, ik betwijfel of daar iets van statistieken van zijn, en of die openbaar zijn.

FreelancerIT
Topic Starter

#5 , 13 aug 2016 08:31

Ik vraag me af hoe ver ze dan eigenlijk gaan.

Loggen ze gewoon je surfgedrag in1ste instantie, of gaan ze effectief alles wat je doorstuurt onderscheppen en zelfs onder jouw naam op diverse sites inloggen?

denlowie
Juridisch actief: Nee

#6 , 13 aug 2016 09:06

Die onderzoeken alles via het logboek dat ieder provider van u aansluiting verplicht moet bijhouden, zij weten dag, uur en welke site je bezocht heeft, je volledige mails kan men lezen.

Word dit veel gedaan, gelukkig niet, enkel wanneer het nodig is zoals fraude , terrorisme, en banditisme, voor een verkeersovertreding doet men dit niet !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

AfricanLover

#7 , 13 aug 2016 11:24

Worden dan ook de volledige posts opgeslagen? Als in, technisch gesproken stuurt een server u een volledige html pagina terug die je browser dan inlaadt en vervolgens toont. Wordt die response (en de bijbehorende aan vraag) opgeslagen, of is het enkel een lijst je van bezochte sites?

LeenW

#8 , 13 aug 2016 11:59

Ze zullen doen wat ze kunnen, en dan wordt het eerder een technische vraag dan een juridische.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”