Klacht tegen advocaat van de tegenpartij

frankstrips
Topic Starter

Klacht tegen advocaat van de tegenpartij

#1 , 07 sep 2016 13:51

Geachte,
al sinds september 2014 moet ik voor het vredegerecht verschijnen betreffende een achtergebuur , die op weekendgrond zijn huisje afbrand en er een nieuw wil opzetten, voor mij mag dit, hij heeft een certivitude weg van 1 meter bij de geburen en de architecte heeft daar rekening mee gehouden,
blijkt dat hij naar ibc houtbouw gaat waarbij het plan nogal afwijkt van dat van de architecte,, dus wil hij alles transporteren over mijn oprit, dit om de kosten te besparen. Ook elektriciteit was een luchtleiding, die afgebroken werd, bij het afbreken en ontruimen van zijn woning en wil dit ondergronds langst een buis verkrijgen
Wat ik niet wil natuurlijk, ik moet hem een erfdienstbaarheid geven op water en teledistributie,
nu dit heeft me tot op heden 10.000 euro gekost om mijn eigendom te beschermen, ook de rede dat zijn advocaat hulpvrederechter is in het zelfde canton. daarom besloten wij om een advocaat te nemen uit het Brusselse.
nu heeft hij mij weer voor het vredegerecht getrokken en wil hij gas omdat hij zijn gas radiatoren al heeft besteld, maar hij heeft nooit een gasleiding gehad, en wil deze in die van teledistributie leggen
dit is een afbreuk op mijn eigendom, dus ik weiger.
Daar ik dit maal geen advocaat meer kan betalen, omdat de som die ik vorige keer moest betalen aan de advocaat, mij een jaarwedde heeft gekost, daar ik invalide ben, en een pro deo advocaat kan ik niet nemen, want daar krijg ik te veel uitkering voor.
Dus gisteren voor het gerecht, maar ik hoor ook niet al te best, en vraag de advocaat van de tegenpartij of hij iets luider zou willen spreken zo dat ik het tenminste hoor en me kan verdedigen, waarop hij vlakaf Nee zegt , ( is dat een normaal gedrag van een advocaat )
en wat kan ik ertegen doen,
ook nog even vermelden dat hij gebouwd heeft nadat zijn bouwvergunning is verlopen, dit gemeld aan de Gemeente, maar daar zijn ze van maart nog steeds over aan het vergaderen ( dus men doe maar op )
graag reactie
mvg
Frank

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Weo
Juridisch actief: Ja

#2 , 07 sep 2016 15:56

Ik zie eigenlijk niet in wat een klacht tegen de advocaat van je achterbuurman je zou opleveren.
Het gedrag van veel advocaten is ten opzichte van de tegenpartij meestal niet zeer "amicaal", maar dat is nog steeds niet verboden.

Als je een klacht wil neerleggen, zal je moeten aantonen dat de advocaat een bepaalde fout heeft begaan.
Ik lees momenteel enkel zaken over het gedrag van je achterbuur en één puntje over de advocaat, namelijk dat hij niet luider wou spreken. Daarmee zal je niet ver raken, denk ik...

LeenW

#3 , 07 sep 2016 15:58

Geen toffe pé uiteraard, maar klacht neerleggen hiervoor? Kans is groot dat de rechter zegt "als u weet dat u niet goed hoort, pak dan een hoorapparaat mee!'

Reclame

frankstrips
Topic Starter

#4 , 20 sep 2016 08:38

bedankt voor de reactie, maar ik heb op beide oren een hoorapparaat in, doof ben ik nog niet maar wel hard horend

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”