Uitspraak

Lavinia
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Uitspraak

#1 , 16 sep 2016 09:57

Hoi, ik heb pas geleden een rechtszaak gehad, de uitspraak zou volgen op 7 september. Ik heb bij mijn advocaat geïnformeerd, maar er was nog geen afschrift bij haar bezorgd.
Duurt dit altijd zo lang?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kali

#2 , 16 sep 2016 09:59

Afhankelijk van welk rechtsgebied, alsook welke soort zaak doet de griffie er meestal een 2- 3- tal weken over.

Indien het dringend is kan uw advocaat telefonisch te weten komen of de uitspraak er is, en desgevallend de 'betalende' kopie gaan halen. (doch dit brengt de nodige kosten met zich mee)

Lavinia
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 sep 2016 10:06

Het was bij de familierechtbank, ik dacht namelijk dat na de uitspraak het maar een paar dagen zou duren todat het bij de advocaat binnen zou komen. Maar had me dus vergist. Bedankt voor uw antwoord.

Reclame

Fons54

#4 , 16 sep 2016 13:17

Het was bij de familierechtbank, ik dacht namelijk dat na de uitspraak het maar een paar dagen zou duren todat het bij de advocaat binnen zou komen. Maar had me dus vergist. Bedankt voor uw antwoord.

Misschien is de uitspraak uitgesteld. In mijn geval was deze tot 3 keer toe uitgesteld, uiteindelijk vonnis gehad 3 maanden na oorspronkelijke datum. Je kunt altijd zelf bellen naar de griffie en vragen wat de stand van zaken is.

Weo
Juridisch actief: Ja

#5 , 16 sep 2016 15:38

De vraag is inderdaad vooreerst of er reeds een uitspraak is. Daarvoor kan je simpelweg bellen naar de griffie en het rolnummer doorgeven.

Als er een uitspraak is verzendt de griffie enige tijd nadien een afschrift. Meestal kan je dat verwachten na 1-2 weken.

Je kan in de tussentijd de uitspraak wel reeds gaan inkijken.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”