Na laattijdige betaling, wil advocaat mij niet meer verdedigen, wat nu

Bompa1
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Na laattijdige betaling, wil advocaat mij niet meer verdedigen, wat nu

#1 , 26 sep 2016 11:20

Mijn advocaat sinds vele jaren, weigert mij nu verder te verdedigen na laattijdige betaling van haar provisie.
Wat kan ik doen, zaak komt morgen dinsdag 27/09/2016 reeds voor.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kali

#2 , 26 sep 2016 11:22

Wanneer heeft uw advocaat om de provisie verzocht?
Wanneer hebt u deze betaald?
en wanneer heeft de advocaat laten kennen dat deze niet meer optreed door de laattijdige betaling?

Weo
Juridisch actief: Ja

#3 , 26 sep 2016 11:41

Als je huidige advocaat absoluut weigert om morgen voor je te verschijnen, zoek je best zo snel mogelijk een advocaat die morgen naar de rechtbank kan gaan. Deze kan vragen om een uitstel van de zaak.

Vind je geen advocaat, stuur dan vandaag nog een brief naar de rechtbank + advocaat tegenpartij waarin je meldt dat je morgen een uitstel zal vragen. Op de zitting van morgen ga je zelf, je legt uit aan de rechter dat je tot voor kort juridische bijstand genoot, maar dat je advocaat zich heeft teruggetrokken en je wegens gebrek aan juridische kennis je jezelf niet kan verdedigen. Vraag om een uitstel van de zaak zodat je de kans krijgt om een nieuwe raadsman te zoeken.

Reclame

Bompa1
Topic Starter

#4 , 26 sep 2016 12:20

Hallo Kali,
Advocaat heeft op 08/09/2016 betaling verzocht.
Betaling uitgevoerd op 20/09/2016.
Vandaag omstreeks 11h10

Bompa1
Topic Starter

#5 , 26 sep 2016 12:35

Hallo Weo,
bedankt voor de informatie.
Mijn ex-raadsvrouw heeft reeds een schrijven gestuurd aan de rechtbank en de tegenpartij.
Het zal me niet lukken om een raadsman te vinden voor morgenvroeg, dus ga ik zelf naar de rechtbank, om eventueel uitstel te vragen.
Ik heb namelijk geen enkel document in mijn bezit.
Mijn ex-raadsvrouw antwoordde niet op onze mails maar heeft zonet wel een eindafrekening gestuurd van 399 euro, na betaling van 1600 euro.

Duralexia

#6 , 06 okt 2016 15:53

"Mijn ex-raadsvrouw antwoordde niet op onze mails ...."
Klacht indienen en leren dat je NOOIT originele documenten mag afstaan zonder copy !!

https://www.advocaat.be/Een-advocaat-ra ... w-advocaat

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”