Straf uitgezeten / blanco strafblad

harry231
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Straf uitgezeten / blanco strafblad

#1 , 24 okt 2016 18:59

Enige jaren geleden werd ik tot 3 maanden effectieve gevangenisstraf veroordeeld. Door een combinatie van gratiemaatregelen werd die straf tot 14 dagen herleid, die ik "s nachts mocht gaan uitzitten/(-slapen).
Mijn strafblad is nadien blanco gebleken.
Hoe kan dit ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie

#2 , 24 okt 2016 19:13

Is dit voor u soms niet goed ??

U straf blad zal wel niet blanco zijn, maar wel je bewijs van goed gedrag en zeden,daar worden na jaren bepaalde zaken niet meer op vermeld !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus

#3 , 24 okt 2016 19:14

Welk strafblad - wordt tegenwoordig ook zo genoemd - model 1 - 2 of 3 al naargelang welk u nodig hebt staan er bepaalde zaken niet meer op.
Wat is enkele jaren geleden?
Gratiemaatregelen ...dan bent u een van de ongeveer 117 Belgen die gratie hebben gekregen...gebeurd niet zo veel.

Reclame

harry231
Topic Starter

#4 , 21 nov 2016 12:40

Veroordeling 1995. Alles was georchestreerd, ondervond ik. Zelfs het proces. Ze hebben de combinatie van gratiemaatregelen (tot 1/6 ! ) afgewacht om me in 1996 op te roepen naar de gevangenis. Het personeel op de griffie in de gevangenis was op de hoogte.
En neen er is geen strafblad van geweest; dit werd nagegaan door een advocaat.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”