Pagina 1 van 1

B2B garantie

Geplaatst: 01 jun 2025 09:06
door Els_V
Hallo,
Ik heb zakelijk een toestel gekocht dat na 1 jaar al defect is. De verkoper doet moeilijk over garantie. In de algemene voorwaarden worden de garantiebepalingen naar consumenten uitvoering beschreven maar daarna wordt vermeld dat die bepalingen bij B2B niet van toepassing zijn. Is er dan geen enkele wettelijke basisgarantie bij verkoop tussen bedrijven ?
mvg
Els

Re: B2B garantie

Geplaatst: 01 jun 2025 09:37
door Thomas_AA
Als B2B koper wordt je verondersteld dat contractueel af te spreken.

Re: B2B garantie

Geplaatst: 03 jun 2025 14:16
door Blaatpraat
In B2B context, niet als doel het doorverkopen richting consumenten, is er geen garantiewetgeving.
Enkel de wet op verborgen gebreken is van toepassing:
https://mijnadvocaten.be/contracten/verborgen-gebreken/

Als u zelf niets afgesloten heeft van overeenkomst mbt garantie, zult u niet veel kunnen doen.

Re: B2B garantie

Geplaatst: 07 jun 2025 21:22
door Els_V
In B2B context, niet als doel het doorverkopen richting consumenten, is er geen garantiewetgeving.
Enkel de wet op verborgen gebreken is van toepassing:
https://mijnadvocaten.be/contracten/verborgen-gebreken/

Als u zelf niets afgesloten heeft van overeenkomst mbt garantie, zult u niet veel kunnen doen.
Hallo,
bedankt, de aankoop was wel degelijk i.f.v. doorverkoop naar een consument. Die consument eist uiteraard wel z'n garantie.
mvg
Els

Re: B2B garantie

Geplaatst: 11 jun 2025 10:27
door Lanox
Voor alle duidelijkheid, dat u het product heeft doorverkocht in een B2C context heeft geen invloed op uw aankoop in een B2B context. U kan zich alleen beroepen op de garantie die u contractueel met uw leverancier heeft afgesproken. Uw klant daarentegen kan zich beroepen op de garantiewetgeving.