Pagina 1 van 1

schadeopmeting bij gebrekkig product

Geplaatst: 15 aug 2012 13:15
door vandamme45
Hallo,

ik kocht recent een ijskast, ze was niet in orde bij levering en de verkoper werd in gebreke gesteld. Ik had foto's bij mijn brief gevoegd van de schade. Tot zover. Maar...

De verkoper stelt nu voor om de ijskast "terug naar hem te brengen, zodat de schade kan opgemeten worden", zonder enige
belofte van herstel, terugbetaling of vervanging.

Om verschillende reden zie ik dat niet zitten.

Kan ik een tegenvoorstel doen en voorstellen dat de verkoper bij mij thuis de schade komt opmeten ?

Of moet ik gewoon niet reageren op zijn tegenvoorstel en verdergaan met een juridische procedure ?

Ik wil de verkoper natuurlijk wel een kans geven, maar ik vind zijn voorstel niet goed.

thanks.

Re: schadeopmeting bij gebrekkig product

Geplaatst: 22 aug 2012 14:10
door Gebruiker21
U hoeft de ijskast helemaal niet zelf naar de verkoper te brengen. Hoe zou u dat trouwens doen? De ijskast is geleverd bij u, dus ik ga er van uit dat het voor u niet echt makkelijk is om deze te vervoeren? Je zou al een camionette of aanhangwagen nodig hebben. Daarenboven riskeer je ook nog eens beschadiging van de ijskast bij transport.

Meld dit aan de verkoper en zeg dat hij maar bij u langs moet komen om de schade op te meten, en vertel hem dat u een oplossing verwacht comform de wettelijke garantieplicht van de verkoper. Als dit mondeling niet in orde komt, kan u verdere stappen ondernemen (waarbij de eerste aan aangetekend schrijven is).

Re: schadeopmeting bij gebrekkig product

Geplaatst: 22 aug 2012 16:06
door Franciscus
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.oivo.be/NL/doc/dcdc/all/document-1541.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: schadeopmeting bij gebrekkig product

Geplaatst: 23 aug 2012 09:55
door vandamme45
Bedankt voor de reacties en de links. Ondertussen kreeg ik bericht van de verkoper dat ik een ander exemplaar zou krijgen, dus dat is zeker goed nieuws ... . Over het transport moet nog gediscussieerd worden. Tom brengt goeie punten aan. Nogmaals dank.