Pagina 1 van 1

Ontbrekende onderdeel tuinhuis

Geplaatst: 17 aug 2016 22:26
door quitamy
Ik heb onlangs een tuinhuis aangekocht op een webshop. Na levering en montage bleek dat er een belangrijk onderdeel, namelijk de dakbalk, ontbrak. Ik heb dit telefonisch gemeld aan de klantendienst. Zij hebben het onderdeel online besteld bij de vertegenwoordiger van de fabrikant en me een kopie gestuurd van het bestelformulier. Drie weken later heb ik het onderdeel nog steeds niet ontvangen. Ik heb opnieuw telefonisch contact opgenomen met de klantendienst van de webshop, maar zij zeggen dat ze niets meer kunnen doen en dat ik zelf contact moet opnemen met de fabrikant. Is dit correct? Kan het dat de verkoper zich er niets meer van aantrekt en moet ik inderdaad zelf contact opnemen met de fabrikant? Ik zie dit somber in, want de fabrikant bevindt zich blijkbaar in Israël en is alleen te bereiken via een webformulier. Ondertussen zit ik met een onbruikbaar tuinhuis zonder dak.

Re: Ontbrekende onderdeel tuinhuis

Geplaatst: 17 aug 2016 22:30
door Franciscus
Webside in welk land?
In EU is de EU richtlijn van kracht en dient de verkoper in te staan voor dit soort zaken.
Ook in NL is die regeling geldig en dienen ze zich te houden aan de BE wetgeving
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 2013122123

http://www.eccbelgium.be/NL/infocenter/ ... sp?nID=416

Re: Ontbrekende onderdeel tuinhuis

Geplaatst: 17 aug 2016 22:46
door quitamy
Hartelijk bedankt. De website van aankoop is een Belgische website.

Re: Ontbrekende onderdeel tuinhuis

Geplaatst: 17 aug 2016 22:58
door quitamy
Beste Franciscus, nogmaals bedankt voor de info! Ik ben gaan kijken op de website eccbelgië en die bevat heel veel interessante informatie en zelfs de mogelijkheid om mijn probleem aan hen voor te leggen. Heel nuttig!