onterven; verkoop aan eigen kind

jo.d
Topic Starter

onterven; verkoop aan eigen kind

#1 , 13 mar 2011 18:16

Mijn partner heeft uit zijn eerste huwelijk 3 kinderen maar deze ziet hij jammer genoeg niet meer, nu onterven lukt al helemaal niet.
Nu zijn we samen aan het zoeken naar een oplossing om ons 2 dochters onze woning te laten kopen aan een minimum prijs van 5/12 van een geschatte prijs.
Bij een derde partij kan dit zeker zonder dat de erfgename de verkoop kunnen vernietigen.
Nu is concreet de vraag kunnen we dit ook regelen met onze 2 dochters en zo de andere buitenspel te zetten.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 13 mar 2011 21:10

Op het moment dat die kindern weet krijgen van de verkoop , veronderstel ik dat zij inzage vragen van die verkoop en bewijs van betalingen vragen. Dit is een onrechtstreekse schenking en die kan steeds aangevochten wordne door de benadeelde erfgenamen. Misschien is het volgende ver gezocht , maar het kan. Stel dat u of uw partner komt te overlijden binnen de drie jaar , moet kunnen aangetoond worden, ook to. de Registratie , waar het geld van de verkoop is of wat er mee gebeurd is. Ik denk niet dat deze procedure zo maar kan zonder gevolg.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”