Complot van 4 kinderen tegen 1

mc_281
Topic Starter

Complot van 4 kinderen tegen 1

#1 , 23 jan 2007 11:55

Het oudste kind had de volmacht gekregen van alle overige kinderen om het geld dat nog op de rekeningen stond verder te beheren om onkosten in verband met de begrafenis enz... te betalen. Nu enkele maanden later vraag ik aan mijn broer om alle rekeningen eens te mogen inkijken en hij antwoord hierop heel verbaasd dat ik de enige ben die hier naar vraagt en de inzage word mij botweg geweigerd, enkele weken later vind ik een brief in mijn brievenbus waarin vermeld staat dat :
Ondergetekende ........... verklaart hierbij dat hij de volledige inzage heeft gehad van rekeninguitreksels met bijhorende rekeningen en facturen.
Dit is door alle andere kinderen ondertekend, ik heb hiervoor uitleg gevraagd aan alle anderen en niemand voelt zich geroepen om het voor mij op te nemen en alsnog te eisen om ook aan mij inzage te geven.
Er is na het overlijden van vader al zoveel gebeurt omtrent de erfenis dat ik het kotsbeu ben om achter alles te moeten lopen en steeds aan het kortste te moeten trekken, deels door overmacht en ook door het feit dat het niet om echt hoge bedragen gaat en men zich dan afvraagt is het wel de moeite om hiervoor te procederen.
Mijn motief is enkel maar de waarheid, ik wil alleen maar de waarheid weten wat er precies allemaal gebeurt is, maar geeneen voelt zich geroepen om zijn mond voorbij te praten.
Zij dragen het motto met zijn allen tegen 1 dat komt wel in orde.
Graag had ik advies gehad wat ik tegen zulke praktijken kan ondernemen??
Groeten.......

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 24 jan 2007 11:28

?Art.1993.Ieder lasthebber(=gevolmachtigde) is gehouden rekenschap te geven van de uitvoering van zijn opdracht, en aan de lastgever verantwoording te doen van al hetgeen hij krachtens zijn volmacht ontvangen heeft, al was ook het door hem ontvangene aan de lastgever niet verschuldigd.?(Burgerlijk Wetboek).

Ook u was lastgever aan het oudste kind en dus ertoe gerechtigd rekenschap en verantwoording van hem te vragen.Dit houdt het recht in om alle rekeningen te mogen inkijken.Zo NODIG kan u het oudste kind daartoe in minnelijke schikking oproepen bij de rechter.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be .Klik in de balk ?Juridische aard? op het
driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”