rekening derden advocaat

roos uyttersprot
Topic Starter

rekening derden advocaat

#1 , 21 feb 2007 11:18

Ik heb vorig jaar een voorschot gekregen van een erfenis die nog niet uitgesproken is en al tien jaar hangende is. Ik heb dit voorschot gekregen via de derde rekening van mijn advocaat. Deze heeft me een deel uitbetaald en een deel laat hij staan op zijn derde rekening, zogezegd om zeker te zijn dat zijn ereloon kan betaald worden. Dit bedraag staat al een jaar op zijn rekening. Is hij hiertoe gerechtigd?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Heye

#2 , 21 feb 2007 14:10

Hallo,

Hier vindt U ongetwijfeld de juiste info.

http://www.advocaat.be/page.aspx?pId=56 ... c=0&mIdd=0

mvg
Heye Andy

roos uyttersprot
Topic Starter

#3 , 21 feb 2007 14:37

Ik heb die site bekeken, maar vind er niks terug over het recht van mijn advocaat om geld dat mij toekomt op zijn derde rekening te behouden.

mvg

Reclame

Heye

#4 , 21 feb 2007 14:54

Mevrouw,

http://www.advocaat.be/documenten/OVB/r ... 2.2002.pdf

Kijk meer bepaald naar artikel 4
Indien hier niet aan voldaan is kan U een klacht neerleggen bij de stafhouder van de balie in het arrondissement waar de advocaat actief is.

Alstublieft.

Met vriendelijke groeten

Heye Andy

roos uyttersprot
Topic Starter

#5 , 21 feb 2007 15:04

bedankt. Dit is duidelijker.
Ik heb geen schriftelijke verklaring gekregen van mijn advocaat, waarom hij het geld op zijn derderekening houdt.

mvg

wanton

#6 , 21 feb 2007 19:27

Uit ervaring heb ik geleerd dat advocaten en notarissen , indien de beslissing niet definitief is , geld op een derdenrekening kunnen laten staan. Bij de eindafrekening moeten zij wel de ontvangen intresten mee verrekenen en uitkeren aan de begunstigden.

roos uyttersprot
Topic Starter

#7 , 22 feb 2007 08:59

Ok, daar kan ik inkomen, maar hij doet het zomaar zonder voorafgaand iets te laten weten. Nadien heb ik hem zelf moeten contacteren om te vragen waarom er maar een gedeelte van mijn voorschot doorgestort is geworden op mijn rekening.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”