Grootmoeder overleden

huurder45
Topic Starter

Grootmoeder overleden

#1 , 22 jun 2011 12:49

Hallo
Ik kreeg vandaag een brief van een notaris waarin staat dat mijn grootmoeder overleden is (die ik nooit gezien heb).
Nu staat erin dat er geen kennis is van een testament. Maar hij vraagt toch een kopie van identiteitskaart e.d.
Zou het kunnen dat ik en mijn broers (vader is ondertussen ook overleden) schulden ofzo zouden moeten betalen alsook zijn erelonen ed?
mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vaoke

#2 , 22 jun 2011 15:14

Als je u daar tegen wil indekken; gelieve alsdan de nalatenschap slechts te aanvaarden onder het voorrecht van de boedelbeschrijving en stel intussen geen enkele daad van vervreemding!
Uw notaris, die u vrij mag kiezen, kan u daaromtrent informeren!

huurder45
Topic Starter

#3 , 22 jun 2011 17:22

Als ik het goed begrijp mag ik de notaris gerust bellen en vragen of er eventueel schulden zijn? En zolang ik niets teken kunnen ze me niets doen betalen

Reclame

Creatief

#4 , 22 jun 2011 17:40

Of er schulden zijn, dat mag de notaris niet vertellen. Je aanvaardt best de nalatenschap onder voorrecht van boedelbeschrijving wanneer je deze nalatenschap niet kan inschatten.
Jullie erven in de plaats van jullie vader.

huurder45
Topic Starter

#5 , 22 jun 2011 18:05

Ze mogen den inboedel houden ben ik er meteen vanaf. Brief ligt al in de vuilbak ..

mava105
Juridisch actief: Nee

#6 , 22 jun 2011 19:44

Je zal toch moeten een beslissing nemen en antwoorden aan de notaris. Zonder uw antwoord kan de erfenis niet verdeeld worden, en kunnen ook uw broers niet aan hun deel.
Ofwel aanvaard je de erfenis, of je verwerpt ze. De brief in de vuilbak kieperen is geen optie die door de wet werd voorzien.

roharro
Juridisch actief: Ja

#7 , 22 jun 2011 19:46

Niets doen is om problemen vragen. Speel dus geen struisvogel en volg de hier gegeven raad op.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

huurder45
Topic Starter

#8 , 22 jun 2011 21:34

ok, morgen gaat mijn broer eens bellen. Sorry voor mijn domme reactie :?

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”