chantage door familielid

bioblade
Topic Starter

chantage door familielid

#1 , 05 sep 2011 20:29

het verhaal: mijn vader is in september 2010 overleden, maar doordat hij verschillende beleggingen staan had, is de hele erfeniskwestie nog niet voltooid.
mijn vader heeft 3 kinderen( 2 uit zijn eerste huwelijk, en mij).

wat is het probleem:
mijn 2 halfzussen spelen onder 1 hoedje met elkaar, en hebben alles achter mijn rug om geregeld(inboedel verkocht,notariële zaken geregeld,...), en mij enkel laattijdig op de hoogte gebracht van al hun acties (wanneer het te laat was om te reageren dus).
het enige wat ik graag van bezittingen had gekregen is mijn vaders koersfiets(die natuurlijk bij 1 van die halfzussen thuis staat, ook achter mijn rug om meegepikt).
en nu weigeren ze natuurlijk die fiets te overhandigen zolang ik bepaalde zaken niet betaal(zoals een rekening die onlangs binnenkwam).
die rekening heb ik onmiddellijk betaald, maar kreeg maar niets te horen van beide 'dames'.
tot vandaag: kreeg ik een e-mail dat ze zou laten weten wanneer het "hun" past om de overhandiging te laten plaatsvinden( er moet namelijk nog een document verstuurd worden door mij om de laatste belegging van mij vader vrij te krijgen).

mijn vraag:

wat is jullie mening over deze situatie, en wat zijn mijn opties?
ik begin behoorlijk radeloos te worden, want dit lijkt me toch een zaak van afpersing(misschien niet in de ergste vorm, maar toch).

mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 sep 2011 23:20

Maken dat u bij een notaris zit en deze opdracht geven de erfenis (mee) uit de doeken te doen.

bioblade
Topic Starter

#3 , 06 sep 2011 12:43

de rest van de erfenis is geregeld door een notaris, enkel die fiets werd niet opgenomen bij de notaris omdat die niet van "grote' waarde was.
ik had de notaris al eens gecontacteerd over dit soort voorvallen, en kreeg als antwoord dat hij daar niets mee te maken had en dat ik het maar zelf moest oplossen...

Reclame

roharro
Juridisch actief: Ja

#4 , 06 sep 2011 14:42

Ruzie maken en radeloos worden over een fiets? Waarde van tweedehandsfiets stelt bijna niks voor.
Waarom spreekt u over "chantage"? Die blijkt uit niets....
Laatst gewijzigd door roharro op 06 sep 2011 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Creatief

#5 , 06 sep 2011 14:43

@ bioblade
Je moet niet gaan ruziën over de kleine dingen zoals een oude fiets. Hij is nog niet het ereloon van een advocaat, noch van een notaris waard.
Indien dat het enige is dat uit de inboedel verdween, dan mag je tevreden zijn. De belangrijke dingen zijn immers door de notaris verdeeld.

jojan

#6 , 06 sep 2011 15:07

U kan altijd een andere notaris aanstellen om uw belangen te verdedigen.

Creatief

#7 , 06 sep 2011 15:19

de rest van de erfenis is geregeld door een notaris, enkel die fiets werd niet opgenomen bij de notaris omdat die niet van "grote' waarde was.
...
@ Jojan
Aan die fiets zal geen enkele notaris zich moe aan maken, een advocaat zeker niet. Deze lacht hem uit.

Creatief

#8 , 06 sep 2011 15:22

U kan altijd een andere notaris aanstellen om uw belangen te verdedigen.
Het is niet de bedoeling om TS nog kosten op het lijf te jagen. Herlees het topic nog eens. Wees eerlijk in je raad.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#9 , 06 sep 2011 15:25

En de verdere verdeling is 'eerlijk' gegaan??

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”