beschuldigd

lutwol
Topic Starter

Re: beschuldigd

#16 , 27 sep 2011 16:12

Jij woont in het ouderlijk huis, terwijl je ma in het rusthuis verblijft! De andere kinderen hebben het huis ook voor de helft in blote eigendom.
Het gratis bewonen van het huis zal je zuur opbreken en later verrekend worden wanneer er verdeeld wordt.
kunnen ze me toch laten betalen terwijl ze eerst stilzwijgend akkoord waren :shock: ??

Dat goed zijn voor je ma heeft ook zijn scherpe kantjes. Wij hebben ook zeer hard gewerkt voor de ouders, terwijl een lieverd met zijn volmacht ...
ik heb geen volmacht hoor. En ik betaal nu huishuur sinds ze in het rvt zit.
mijn ma wou niet dat ik huishuur betaalde.
ze moeten er nu niet mee afkomen dat ik al die tijd niks moest betalen.
ik heb nu ook beslist om te verhuizen, ze kunnen met het huis doen wat ze willen. Ze zullen me toch niet met rust laten als ik daar blijf wonen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#17 , 27 sep 2011 16:37

Laat desnoods een en ander bij een notaris op papier zetten.
Ga met dit verhaal naar een notaris samen met uw moeder of laat de notaris daar langsgaan. Is zij nog goed bij geest kan dat allemaal perfect op papier worden gezet.
Op die manier 'creëer' je een quasi waterdicht bewijs. (overeenkomst tussen partijen)

sleper

#18 , 27 sep 2011 20:04

Vooreerst proficiat voor de opoffering die je jarenlang hebt gedaan . Van mij mag je daar financieel voor beloond worden hetzij door een simpel etentje , een boodschappentas vol of iets dergelijks. Ik geloof nooit dat uw zusters u iets ten laste kunnen leggen , moeder heeft u tenslotte die jaren vrijwillig onderdak gegeven .Dat U nu huur betaalt is aannemelijk want dat geld kan desgevallend bijgelegd worden bij de RVT rekening ; Dus pieker er niet teveel over , ik weet dat dit makkelijk gezegd is , en breng uw moeder op geregelde tijdstippen een bezoekje . Doe wel en zie niet om , zou ik zeggen

Reclame

Creatief

#19 , 27 sep 2011 20:27

Jij woont in het ouderlijk huis, terwijl je ma in het rusthuis verblijft! De andere kinderen hebben het huis ook voor de helft in blote eigendom. Het gratis bewonen van het huis zal je zuur opbreken en later verrekend worden wanneer er verdeeld wordt.

Dat goed zijn voor je ma heeft ook zijn scherpe kantjes. Wij hebben ook zeer hard gewerkt voor de ouders, terwijl een lieverd met zijn volmacht ...
ik heb geen volmacht hoor. En ik betaal nu huishuur sinds ze in het rvt zit.
mijn ma wou niet dat ik huishuur betaalde.
ze moeten er nu niet mee afkomen dat ik al die tijd niks moest betalen.
ik heb nu ook beslist om te verhuizen, ze kunnen met het huis doen wat ze willen. Ze zullen me toch niet met rust laten als ik daar blijf wonen.
Een huis dat onbewoond blijft, sterft ook en is uiteindelijk niets meer waard.
Het zou beter zijn indien het bewoond blijft. Probeer tot een akkoord te komen met de overige familieleden.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”