hebben wij nog recht

nata1968
Topic Starter

hebben wij nog recht

#1 , 19 okt 2011 20:49

mijn nonkel is overleden had geen kinderen of vrouw wij hebben indertijd afstand gedaan van erfenis van mijn vader. hebben wij nu recht op erfenis van onze nonkel?er zijn ook nog 2 in levende zussen .

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 19 okt 2011 22:13

Het feit dat jullie de erfenis van vader hebben geweigerd , heeft geen invloed op uw rechten op de erfenis van nonkel. Jij en je broers en zussen erven nu van uw nonkel samen wat uw vader zou geërfd hebben. In principe is dat dus 1/3 van zijn nalatenschap. Er wel op letten : hij kan via testament alles aan iemand anders hebben gegeven.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

nata1968
Topic Starter

#3 , 19 okt 2011 22:22

dank je maar er is geen testament opgemaakt geweest.wordt alles dan automatisch geregeld want zo te horen zijn ze al alles aan het verkopen onder elkaar zelfs zijn huis voor een lage prijs aan een neef....

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 okt 2011 22:37

en wat doet uw notaris?

nata1968
Topic Starter

#5 , 19 okt 2011 22:39

dat weten we niet we wonen er ver vanaf en zijn niet op de hoogte van zulke dingen

roharro

#6 , 19 okt 2011 22:50

Waarom bent u zeker dat er geen testament is?
Indien u werkelijk erfgenaam bent kunnen ze zonder uw akkoord het huis niet verkopen en blijven ook de bankrekeningen geblokkeerd zolang u niet meetekent voor vrijgave.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

nata1968
Topic Starter

#7 , 19 okt 2011 22:57

de zussen die ook ginder wonen(tante)hebben dit meegedeeld ze waren alles aan het verdelen onder de 2 levende zussen en hun kinderen wij die verder af wonen vangen nu en dan iets van hun speculaties op

roharro

#8 , 19 okt 2011 23:13

de zussen die ook ginder wonen(tante)hebben dit meegedeeld ze waren alles aan het verdelen onder de 2 levende zussen en hun kinderen wij die verder af wonen vangen nu en dan iets van hun speculaties op
Veel meer dan de inboedel kunnen ze niuet verdelen. Zeker niet het huis of de bankrekeningen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

nata1968
Topic Starter

#9 , 19 okt 2011 23:14

dank je als ik meer weet laat ik het weten

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”