Geachte
Een paar manden geleden is onze vader overleden, er zijn drie erfgenamen en twee notarissen.
Nu hebben we het volgende probleem!
We zijn (mijn zus en ik) naar een notaris geweest, om inlichtingen te nemen daar er onenigheid was over de verkoop van het huis.
Wij verkozen een immobiliënkantoor, maar ons zus alleen openbaar.
Deze notaris beweerde dat het het toch het best was om een openbare verkoop van het huis te laten doen.
Wij hebben dan maar in goed vertrouwen een document ondertekend om een openbare verkoop te laten organiseren.
Onze andere zus wilde alleen maar tekenen na ons.
Daarna kregen we een brief van deze notaris en bemerkten we dat er dingen bijgevoegd waren waar wij geen weet van hadden en dat de datum van ondertekening niet juist was, het was de datum wanneer onze zus getekend had.
Zo was zij ineens de contact persoon voor alles geworden en waren wij volledig buitengesloten.
Zo is er zonder onze weet een bodemonderzoek , keuring van de elektrische installatie e.a... gedaan.
Wij hebben dan ook een brief gestuurd naar de notaris om de verkoop uit te stellen en geen reclame te maken.
Na enige tijd zijn we naar een andere notaris gegaan en de verkoop terug laten opstarten.
Nu wil de notaris van onze zus de attesten niet geven alhoewel onze notaris deze meermaals gevraagd heeft.
Iemand die dus niets met het huis te maken heeft heeft deze attesten wel maar wij dus niet .
Nu is onze vraag is dit normaal, kan dit wel en welke rechten hebben wij.
Indien op de openbare verkoop het huis te weinig gaat, kunnen wij dan mijn zus en ik onze andere zus akkoord doen laten gaan met een immobiliënkantoor (op de advertentie voor de verkoop is enige zitdag)
Alvast bedankt