Ik zit in een relatie met een bijzonder knappe vrouw

Bovendien heb ik nog 2 minderjarige kinderen uit een eerdere relatie die in co-ouderschap 3 dagen/week bij ons verblijven.
Samen hebben we een huis aangekocht. Gevolg; indien ik overlijd, erven mijn 3 kinderen elk 1/3de van mijn helft van de woning. Indien mijn partner overlijdt gaat haar deel slechts naar ons gezamenlijk zoontje. De langst levende van ons behoudt uiteraard de woning in vruchtgebruik. Tot hier geen probleem.
Echter, hoe zit het met overige zaken. Mijn partner en ik hebben namelijk een gezamenlijke spaarrekening. Kan, indien ik kom te overlijden, mijn ex-partner de helft van deze spaarrekening opeisen voor haar 2 kinderen en/of moet mijn huidige partner bij mijn overlijden de helft van deze spaarekening aan de kant zetten omdat mijn 3 kinderen hier recht op hebben??
Ik weet vooral niet wat mijn ex-partner mijn huidige partner kan verplichten te betalen? Mijn kinderen zijn minderjarig dus als ik overlijd gaan mijn centen onder beheer komen van mijn ex tot mijn kids meerderjarig zijn. Of sla ik de bal mis??