erfenis na verkoop

romeo
Topic Starter

erfenis na verkoop

#1 , 21 dec 2011 13:03

twwe jaar geleden is mijn schoonvader gestorven zijn vrouw heeft de successierechten betaald. Nu heeft ze het huis onlangs verkocht. kan mij iemand vertellen hoe nu de verdeling verder gaat ( gezinssituatie : moeder en twee kinderen) en of er nog succesie rechten moeten betaald worden door de kinderen. bedankt op voorhand

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 21 dec 2011 20:17

Jullie hebben blijkbaar niet mee moeten tekenen voor de verkoop. Dat kan alleen als dat koppel een huwelijkscontract had 'langst leeft ,al heeft'. Dan is de vrouw alleen volle eigenaar van het huis ( en ook van alle andere tegoeden). Zij kan dus alleen beslissen wat er gebeurt met het huis. Jullie hebben niets geerfd en zullen waarschijnlijk ook niets erven zolang moeder leeft. Jullie moeten momenteel niets betalen. Pas als moeder overlijdt , gaan jullie erven - als ze niet alles heeft opgedaan. Als ze het geld heeft weggegeven , moeten jullie procederen om jullie part te krijgen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”